דרכו האחרונה של המשגיח

קפסולות ואיסור כניסה: כך תיערך הלוויית הגר"א חדש זצ"ל

בצל הקורונה, הגיעו במשטרה להבנות עם מארגני הלוויית זקן המשגיחים והמנהל הרוחני של ישיבת מיר, על אופן קיום מסע ההלוויה שתצא מהיכל הישיבת בשכונת בית ישראל, להר המנוחות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בכסלו תשפ"א | 03.12.20
(צילום: יעקב כהן)

מסע הלוויית זקן המשגיחים ומנהלה הרוחני של ישיבת מיר, הגה"צ רבי אהרון דוד חדש זצ"ל, יצא היום (חמישי) בשעה 12:00 מהיכל הישיבה בשכונת בית ישראל בירושלים, לעבר הר המנוחות.

רבבות תלמידי ובוגרי ישיבת מיר, יבקשו להשתתף במסע ההלוויה ולחלוק כבוד אחרון למשגיח הנערץ, ובמשטרה נערכים לאור הגבלות הקורונה לאפשר את קיומה, תוך שמירה על ההנחיות.

מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו: "לא מאשר את האירוע" (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפרטים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי מארגני ההלוויה ובכירים במשטרת מחוז ירושלים הגיעו בתחילה להבנות כי בזמן ההספדים, המיטה תהיה בתוך היכל הישיבה, כדי למנוע הצטופפות מסוכנת מסביב למיטה - כאשר בתוך בית המדרש יורשו להיכנס רק קבוצה מצומצמת של אנשים, בהתאם להגבלות הקורונה.

אלא שלאחר שהמשטרה דרשה לסגור לחלוטין את בניין הישיבה, בזמן שמיטת המשגיח זצ"ל תהיה בפנים, ובשל החשש מביטול תורה גדול שייווצר מפינוי כל הבניין - הוחלט כי המיטה תהיה מחוץ לבניין תחת הצללה.

בצאתו מבניין הישיבה, תיעד צלם 'כיכר' את מפקד התחנה, שימי מרציאנו, אומר: "אני לא מאשר אירוע, אין אירוע". במקביל, המשטרה נערכת עם כוחות יס"מ גדולים מוץ לשכונה.

עוד סוכם כי בכניסה להיכל הישיבה יעמדו סדרנים וכוחות משטרה שימנעו כניסה המונית של תלמידים לתוך המקום. ובחוץ, יעמדו אלפי המלווים כשהם מחולקים לקפסולות, בהתאם להנחיות המותרות להתקהלות במקומות פתוחים כמו, להבדיל, בהפגנות.

המשטרה ומארגני ההלוויה מקווים כי הציבור יישמע להנחיות, ויקדש שם שמיים בעת שיחלקו כבוד אחרון למשגיח, שנפטר הלילה מנגיף הקורונה.

כזכור, בתחילת חודש חשוון, כאשר גברו עליו קשיי הנשימה, נבדק הגר"א חדש לקורונה, נמצא חיובי ופונה לבית החולים לאור גילו ומצבו הרפואי עוד קודם לכן, כאשר סבל בשנים האחרונות מחוליים שונים.

לרופאי המחלקה בה אושפז, שראו את מצבו הקשה של המשגיח, לא נותרה ברירה אלא להרדים אותו ולחברו למכונת הנשמה, בתקווה לשיפור כלשהו.

ואכן, מספר ימים לאחר מכן חלה הטבה במצב, הופחתו אט אט חומרי ההרדמה והגר"א חדש אף הצליח לתקשר מעט עם סובביו. אך זמן לא רב אחר כך שוב ניכרה הידרדרות, ומצבו הפך לאנוש.

הלילה נקראו בני משפחתו ומקורביו לבית החולים, לקראת הגרוע מכל, ומעט לפני השעה 03:00 לפנות בוקר, השיב המשגיח המיתולוגי את נשמתו ליוצרה, לקול זעקות שבר במעמד ה'יציאת נשמה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר