מו"מ, ופיתוי כספי לתלמידים

2 רבנים ייאבקו ב'שיאומי' בישיבות; בחורים מאוימים בסילוק

החזקת סלולרי 'תואם כשר' מדגם שיאומי בישיבות, שאושרה תחילה בגלל הצורך בקשר רציף עם הבית בימי קורונה, נאסרה בשל פרצה טכנולוגית שנחשפה; כעת בחורים שברשותם שיאומי, מאוימים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המכשיר המדובר. אילוסטרציה (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מאבק העסקנים בחדירת מכשירי ה'שיאומי' הכשרים לישיבות, שנחשף אמש (מוצ"ש) ב'כיכר השבת', עובר לפסים מעשיים: ראשי ישיבות ומשגיחים כבר מודיעים על איסור שימוש במכשיר, עד למציאת פתרון, ומאיימים לסלק תלמידים שיחזיקו בו.

כזכור, בחורים מצאו לאחרונה פרצה בטלפונים סלולריים אלו, שהותרו תחילה לשימוש בשל קשיי הקורונה והצורך בקשר טלפוני עם הבית. דרך הפרצה החדשה, ניתן להגיע לדפדפן גוגל ולהוריד אפליקציות.

כעת, כפי שנודע ל'כיכר השבת', מונו רבנים לעמוד בחזית המאבק החדש. מדובר בחבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש וברב העיר מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר.

הרבנים מנהלים כעת שיחות עם גורמים בחברת 'המילטון', המשווקת מכשירים מאושרים שבלתי ניתנים לפריצה, כדי לנסות ולמצוא פתרון כך שראשי ישיבות יידעו להבחין בין מכשירים מאושרים לבין אלו שאינם - אם כי, יודגש, כי רוב הפתרונות שבאופק יהיו ניתנים לחיקוי גם במכשירים שאינם מאושרים.

המחשת ה'פירצה': הגעה לדפדפן (באדיבות המצלם)

כך או כך, בזמן שממתינים להחלטה, מספר ראשי ישיבות ומנהלים רוחניים בישיבות החליטו כאמור להודיע לתלמידיהם, כבר עכשיו, כי חל איסור שימוש מוחלט במכשיר מדגם 'שיאומי', גם אם הוא מאושר, עד שיתבהרו העניינים.

כך, לדוגמה, בישיבת מיר במודיעין עילית ('מיר ברכפלד') הודיע משגיח הישיבה הגאון רבי ראובן הכסטר כי על הבחורים נאסר להחזיק את המכשיר ברשותם, גם ללא שימוש בהם.

המשגיח אף התריע, כי כל בחור שיחזיק את המכשיר יסולק, ועדכן כי מי שמחזיק כיום ב'שיאומי' ויעביר אותו להנהלת הישיבה, יקבל החזר כספי עבור הכסף ששילם עליו.

בישיבת נתיבות חכמה ('וולפסון') נתלתה מודעה בה נכתב שעל דעת רבני הישיבה אין להחזיק את המכשיר, וכי יראו בחומרה התנהגות של בחור שיבחר להמשיך ולהחזיק ברשותו את המכשיר. במקביל, הישיבה אף החרימה מכשירי שיאומי שנתפסו אצל בחורים.

בישיבת גרודנא באר יעקב חילקו לכל הבחורים מכשיר מסוג 'יאנג' מאושר, בתנאי שיחתמו שלא יפרצו אותו; בישיבת 'נחלת עפולה' הודיעו לתלמידים כי מי שיחליף את מכשיר ה'תואם כשר' במכשיר מאושר, יקבל מהנהלת הישיבה מאתיים שקלים; בישיבות קול תורה ושערי שמועות הודיעו כי אין להשתמש ב'שיאומי', בין אם הם מאושרים ובין אם לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר