"ח"כים חרדיים, תתעוררו"

מחטף נגד קשישים וחרדים: השימוע של משרד התקשורת

האם משרד התקשורת יאפשר לשנות את ברירת המחדל, ולחייב שליחת מכתבים באמצעות המייל למעט אם הנמען מבקש לקבל מכתב בדואר? בעקבות השימוע, התקפה על השר יועז הנדל (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

משרד התקשורת מקדם מהלך להפסקת שליחת מכתבים ממשלתיים דרך הדואר כי אם דרך המייל, ככדי לשפר את השירות אך בדרך, מתעלמים מאלפי חרדים, שאינם מחוברים למרשתת, העלולים להיפגע מכך.

מדובר בשינוי משמעותי: אם כיום, ברירת המחדל מחייבת שליחת מכתבים דרך הדואר, אלא אם הנמען הסכים לקבל במייל, הרי שאם התיקון יאושר, ברירת המחדל תחייב שליחת המסמכים דרך המייל, למעט אם הנמען ביקש לקבל באמצעות הדואר.

באתר האינטרנט של משרד התקשורת, פרסמו לפני יותר משבוע הודעת שימוע, ולפיו, כל מי שיש לו התנגדות שחברות הסלולר ישלחו את ההודעות וחיובי החשבון שלהן דרך הדואר - למייל, שיגיש ערעור.

חוק הגנת הצרכן, סעיף 13 ב' אומר: "זאת ועוד, שהפרקטיקה מחייבת צעד זה, בין היתר ביחס לקשישים ומוגבלים שכלי המדיה והדיגיטל אינם לחם חוקם, והם אינם מורגלים באמצעי זה".

אך כעת, הצעד החדש אותו מקדם שר התקשורת יועז הנדל, מבקש להתעלם מהאחוז הקטן יחסית של הקשישים שאינם מחוברים לדיגיטל, למרות שהדבר עלול לפגוע בהם כלכלית - מה גם שהדבר יוביל לתקדים אצל הביטוח הלאומי, בנקים, חברות ביטוח ושאר הגופים השולחים הודעות חשובות בדואר.

יצוין כי גם הציבור החרדי שרבים ממנו אינם נגישים לדואר אלקטרוני, נמצא אף הוא ברשימת הנפגעים המרכזיים ממהלך זה.

מכתב השימוע שיצא מטעם משרד התקשורת

עסקנים וגורמי רווחה חרדיים מסבירים ל'כיכר השבת': "עגום לחשוב כמה זמן יבזבז הקשיש או המוגבל בניגוני ההמתנה למגוון החברות בהם הוא לקוח, ולקבל 'שירות' להסדיר את מבוקשו הלגיטימי לקבל חשבונית בדואר".

"יש חשש גדול שהחברות ינצלו את חוסר הנגישות של הקשישים לחשבונית המודפסת ולא יוכלו לעקוב אחר הסכומים הנדרשים מהם", מוסיפים אותם גורמים.

"יותר מזה", אומרים אותם עסקנים, "יש אלפי לקוחות מהציבור החרדי, שמחזיקים ברשותם טלפון סלולארי כשר שאינו מחובר לכלי מדיה, והם עלולים להיפגע מצעד זה - המהווה ניתוק של עשרות חברות כלכליות מלקוחותיהם החרדיים".

גורם במערכת הפוליטית המתמצא בנושא, מוסיף ואומר ל'כיכר השבת': "השר הנדל מגלה פעם נוספת חוסר פרקטיקה ונגרר ליוזמות ורפורמות שאינן מטיבות כלל וכלל עם הציבור".

"רק לאחרונה יזם השר הנדל שימוע נגד 'הטלפון הכשר' על כל הגדרותיו, ומאות אלפי לקוחות שרכשו במיטב כספם ומבחירה חופשית את ה'טלפון הכשר', ובא השר כביכול לעזור לאותם מאות אלפי לקוחות להבין את עצמם ולהבהיר להם את מבוקשם".

"השר הנדל שאמר כי איננו רואה מנוס מהליכה לבחירות לא מהסס לנצל את המצב השברירי ולבצע מחטפים שיפגעו בציבור החרדי, אני קורא לחברי הכנסת ולנציגי הציבור החרדי להתעורר - פן יהיה מאוחר", אומר אותו גורם.

במשרד התקשורת הסבירו את המהלך בכך ש"בהתאם להתפתחויות הטכנולוגיות המאפשרות שיפור הנגשת מידע והמגמה העולמית לצמצום השימוש בנייר ולהגנה על הסביבה - משרד התקשורת שוקל לשנות את ברירת המחדל של שליחת החשבוניות החודשיות הקבועה ברישיונות חברות התקשורת".

בנוגע לטענות המועלות בכתבה נגד הצעד, טרם הגיבו מטעם משרד התקשורת לפניית 'כיכר השבת'. אנו נפרסם את התגובה במלואה, אם וכאשר תתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר