חלום גנץ ובנט נגוז?

מנכ"לית ועדת הבחירות מבהירה: "נצטרך 90 ימי הכנה"

‏מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, הבהירה, כי זמן ההכנה הנדרש לבחירות הינו 3 חודשים: "נעמוד במגבלות הזמן הקיימות, 90 ימים כנאמר בחוק, לא יותר ולא פחות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
קלפי קורונה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הבחירות לכנסת ה-24, אם אכן הכנסת תפוזר בשבועות הקרובים, תהיינה "בחירות בצל קורונה". המיזם, שעתיד להיות מורכב, כולל דאגה להצבת קלפיות למבודדים, שעומדים על עשרות אלפים, ולחולים מאומתים, שמספרם בימי הבחירות לא ידוע.

‏מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, הבהירה הבוקר (רביעי), כי זמן ההכנה הנדרש לבחירות הינו שלושה חודשים: "נעמוד במגבלות הזמן הקיימות, תשעים ימים כנאמר בחוק, לא יותר ולא פחות", אמרה עדס. אחת האפשרויות אותה הציגה עדס בוועדה היא מתחם "הצבע וסע", כמו מתחם "היבדק וסע" לבדיקת קורונה.

הסיבה להצהרתה היא דיון שהתקיים סביב הבחירות הקרבות בשאלת מועד קיומן. יושב ראש "כחול לבן" גנץ, יושב ראש "יש עתיד" לפיד ויושב ראש "ימינה" בנט, כבר הביעו תמיכה בקיצור ימי ההכנה לבחירות לפחות בחצי. על פי תוכניתם, הבחירות תתקיימנה כבר באמצע פברואר, ככל הנראה כדי לתפוס את "הליכוד" בתקופה טובה פחות מבחינת התפשטות המגיפה בישראל והגעת החיסונים ארצה. כעת מנכ"לית ועדת הבחירות מודיעה: התרחיש לא אפשרי מה שצפוי להקשות על יריביו של נתניהו.

במסגרת ההכנות למערכת הבחירות, הוחלט כי תקציב מימון המפלגות ישאר לכאורה באותו התעריף בו הוא עומד, אך מעשית יועבר למפלגות כ-20% פחות ממה שניתן במערכת הבחירות של מארס 2020.

יושבת ראש הוועדה הציבורית למימון מפלגות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה, אמרה בדיון בוועדת הכנסת: "אנחנו מביאים הצעה שהיא הפחתה ברורה במימון המפלגות ביחס למימון המקורי שהיה נהוג עד כה. בעקבות ניתוח הקשיים והצרכים הגענו למסקנה שאין מקום לנגוע בתעריף יחידת המימון המקורית. מחד צריך להבטיח חופש פוליטי, ומאידך המשבר הכלכלי הכולל מצריך את הידוק החגורה. באיזון הכללי, הגענו לכלל מסקנה שלא לגעת בתעריף ולהותיר את הסכום הנהוג היום".

יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה, חבר הכנסת עפר שלח, אמר בדיון: "יש לפעול לשנות את החקיקה ולאפשר הוספת כתובת שנייה. זה יימנע תנועה מיותרת של אנשים וצמצום החשש להדבקה. עבודת ועדת הבחירות חיונית והיא הבסיס לאמון בדמוקרטיה. בארצות הברית יש אובדן אמון בעצם ההליך הדמוקרטי, גם אנחנו על הקו של להפוך את הבחירות לדה לגיטימציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר