"איסור חמור"

בעקבות חשיפת 'כיכר': גדולי ישראל נגד מכשיר ה"שיאומי"

לאחר חשיפת 'כיכר' על הפריצה שנמצאה בטלפונים כשרים 'תואם כשר' מדגם 'שיאומי', גדולי ישראל יוצאים נגד המכשיר, ואוסרים לתלמידי ישיבת ובנות הסמינרים להשתמש בו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה, והמכשירים שנפרצו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, באדיבות המצלם)

לאחר חשיפת 'כיכר השבת' על הפריצה שנמצאה בטלפונים כשרים 'תואם כשר' מדגם 'שיאומי', שהיו מחוברים לדור 4, ובחורים הצליחו למצוא פרצות ב"תומך כשר" כדי לגלוש באינטרנט ולהוריד אפליקציות - גדולי ישראל יוצאים נגד המכשיר.

במכתב, שכתבו הגאון רבי שריאל רוזנברג, גאב"ד בד"צ בני ברק, והגאון רבי ברוך דוב דיסקין ראש ישיבת 'ארחות תורה' ועליו חתמו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הם מזהירים מפני הפרצה במשכירים והסכנה שבכך.

וכך כותבים הרבנים במכתבם: "נזדעזנו לשמוע אודות המכשיר הסלולארי המשווק לאחרונה בשם 'שיאומי', אשר מצויים מכשירים רבים בשם זה הנדמים ככשרים על אף שאינם כשרים, ופעמים רבות קיימת עליהם חותמת מזויפת, ומאחר שהמכשיר מתקדם ובכל מערכת של 'סמארטפון', ניתן להגיע עמו בנקל לדברים החמורים ביותר וליפול על ידו לשאול תחתית.

"וכבר אסרו מכבר מרנן ורבנן גדולי ישאל את השימוש במכשירי 'תומך כשר' ועל אחת כמה וכמה במכשיר ה'שיאומי', שכאשר אינו מאושר הרי כסמארטפון לכל דבר ואיסור חמור להחזיקו.

המחשת ה'פירצה': כפי שנחשפה ב'כיכר השבת' (באדיבות המצלם)

"ומי שקנה מכשיר מסוג זה, ימסרנו למומחים לבדיקה אם אינו מהמכשירים האסורים.

"וחובה מיוחדת מוטל על ראשי הישיבות וכן על מנהלי הסמינרים, לפעול ולוודאות שלא יימצא חלילה מכשיר פסול זה בין התלמידים".

כזכור, מבדיקת 'כיכר השבת' עלה כי לא ניתן לפרוץ את המכשיר הכשר המשווק ע"י חברת 'המילטון', אך יחד עם זאת, ניתן לרכוש כמעט בכל חנות סלולרי, את אותו מכשיר עם חותמת מזויפת, מה שנקרא תומך כשר.

בגירסה המדוברת (אין מדובר במכשיר ועדת הרבנים. ח"ב) ניתן להכניס במכשיר תיקיות של שירים, סרטים וכרטיסי זיכרון ויש אף גירסאות, שאפשר להגיע דרכן לרשת המקוונת ומשם אפשר להוריד את כל האפליקציות, כולל וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ועוד.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', התקיימה אסיפה של מספר ראשי ישיבות, שאף חלקם נכנסו לכהן ביום שישי האחרון ב'מועצת גדולי התורה', כדי לדון מה ניתן לעשות. ההצעה הראשונית שעלתה דיברה על איסור מוחלט של שימוש במכשיר ואף נשלחה בקשה לוועדת הרבנים, שתוריד את המכשיר מסל המכשירים המאושרים.

הבעיה החמורה עלתה על שולחנו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, שהכריע, כאמור לעיל במכתב, לאסור מכל וכל את המכשיר.

מחברת "המילטון" היבואן הרשמי נמסר בתגובה כי "המכשיר +Qin 1s המכונה שיאומי הכשר המשווק על ידינו - היבואן הרשמי, נבדק ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת ונמצא כשר למהדרין בסטנדרטים המחמירים ביותר. ועדת הרבנים פרסמה לציבור מספר פעמים כי המכשיר מבית היבואן הרשמי "המילטון" אושר על ידה, והנו כשר ללא כל חשש. חשוב להדגיש היטב לציבור כי מכשירים בעלי כשרות מזוייפת ככל וישנם אינם מבית היבואן הרשמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר