הריאיון המלא

יאיר לפיד בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' • צפו

שינוי הכיוון מול המגזר החרדי; המתקפות נגד המגזר בשנים האחרונות; הרצון לשבת לצד דרעי בממשלה; היחסים עם עופר שלח וניהול משבר הקורונה • יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, בראיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

בחודשים האחרונים, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, מוביל קו חדש מול המגזר החרדי: לא לעוד מתקפות, כן להידברות ושיח. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' מסביר לפיד את השינוי בקו שלו ועונה על כל השאלות. צפו בראיון המלא.

במהלך הריאיון הסביר יו"ר 'יש עתיד': "אני לא כזה פגיע, אבל אם יש משהו שכאב לי מאוד, זה שאמרו שאני שונא חרדים. אני לא שונא מיליון איש, וזה גם פתרון קל להגיד על מישהו שהוא שונא אותך, ואז אתה כבר לא צריך להקשיב לו יותר".

לדבריו, "לומר שילדים חרדים צריכים ללמוד מתמטיקה ואנגלית זו לא שנאה, אלא ויכוח, שהפך להיות ויכוח מר וזאת לא היתה המטרה. אני אגב חושב שלמדינה יש זכות שיהיו לה דרישות מסוימות במקומות שבהם היא שמה את כספה, וזה חלק ממה שמדינה עושה בכל מקום".

בבחירות האחרונות היית זה שהובלת את הקו של 'ממשלה חילונית, ללא חרדים'. גנץ אפילו הודה שאתה גררת אותו לכיוון הזה. היום אתה נמצא במקום אחר? מה קרה בתווך שבין ערב הבחירות עד היום?

"קודם כל אני לא שמעתי את בני גנץ אומר דבר כזה, מפני שזה לא נכון. כי את מערכת הבחירות השלישית בני גנץ ניהל באופן כמעט עצמאי, והם הלכו על הקו של ממשלה בלי חרדים. אחרי שגיליתי את זה, אמרתי להם שלדעתי זה לא כיוון נכון".

יאיר לפיד בראיון באולפן 'כיכר השבת/

"ולא כי קמתי בבוקר וחזרתי בתשובה, אלא כי סברתי שלא יכול להיות שאנחנו רוצים מצד אחד לאחד את החברה בישראל, ומצד שני להוציא מגזר מסוים מחוץ לגדר, ולכן זה לא היה רעיון שלי".

"אחזור ואגיד: אין שום דבר שקשור לשנאת חרדים במה שאני עושה. יש דיון אמיתי ואני לא חוזר בי בכלום מאיך שנהגתי בוויכוח שיש לי עם הפוליטיקה החרדית. אני חושב שצעירים חרדים שאינם בדרך להיות ה'מרן' הבא, צריכים לקבל ארגז כלים לעבוד ולפרנס את עצמם ואת ילדיהם".

יכול להיות שמה שהשתנה אצלך זה שבניגוד לעבר, שהיית זה שהצליף בחרדים, היום אתה עדיין מאמין בדרך שלך, אבל לא בצורה של לחנך או להטיף לחרדים?

"אף פעם לא חשבתי על זה ככה, אבל יכול להיות שאתה צודק. מניח שיש בזה מן האמת שחל שינוי בנושא הזה גם אצלי, בעיקר בדרך. אין לי מטרה לריב, גם כי זה לא מועיל, וגם כי אנחנו נמצאים כאן יחד. המצב כרגע הוא שמדינת ישראל תקועה במעלית".

יאיר לפיד בראיון באולפן 'כיכר השבת/

האם היום אתה מוכן לשבת בממשלה עם אריה דרעי?

"כן. אני חושב שהממשלה הבאה שתקום, צריכה להיות משותפת לכולם, כדי שנוכל לטפל בנושאים החשובים, בעיקר בקורונה ובכלכלה".

כולנו יודעים שישנם עוד נושאים חשובים שהממשלה תצטרך להכריע בהם, למשל חוק הגיוס והגיור. כיצד תוכל להסתדר עם החרדים בנושאים הללו?

"אנשים לא יודעים, אבל אם אני יהיה זה שיביא פתרון בנושאים הללו לבג"ץ, כפי שפעלתי לאחרונה יחד עם ח"כ משה גפני בנושא ביטול פטור ממס לתנועות מסיונריות".

"בג". יבין שלא מדובר רק בפתרון חרדי, אלא במשהו שאני הייתי שותף בו, ולכן אני חושב שצריך לשים את כל המחלוקות בצד, לדחות אותן בשנתיים, כדי להתמקד בקורונה ובכלכלה".

צפו בראיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר