"זו נורה אדומה"

שינוי מדאיג בציבור החרדי; חוזר להוביל ב'מקדם ההדבקה'

שכונות חרדיות הופכות לאדומות, ובמדד 'מקדם ההדבקה' הציבור החרדי מוביל על פני מגזרים אחרים • הנתונים מלמדים על שובה של המגפה למגזר, וגורם בקבינט מתריע: זו נורה שחייבת להבהב (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורם בכיר בקבינט הקורונה אומר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "יש שינוי מגמה, לרעה, בציבור החרדי, בכל הקשור לקורונה. וזהו מצב שחובה לתת עליו את הדעת בהקדם המיידי".

לדברי הגורם, המגבה את טענתו בנתונים, "המגיפה שוב בעלייה במגזר, שעכשיו הוא המוביל במדד 'מקדם ההדבקה' (כמה בני אדם בממוצע מדביק כל נשא. י.כ.), על פני שאר האוכלוסייה".

ואכן, בפילוח של מקדם ההדבקה על פי מגזרים, הנתון הגבוה ביותר הוא במגזר החרדי, שם הוא הגיע ל-1.34. במגזר הערבי לעומתו מדובר על 1.12, ובמגזר הכללי 1.28.

את המצב ניתן לראות גם בנתוני הרמזור: 12 שכונות בירושלים עברו בימים אלו לציון 'אדום', בהן בין היתר רוממה, נווה יעקב, הר נוף ורמות, שרוב תושביהם חרדים.

גם בשאר הפרמטרים המצב נראה מדאיג, בכלל הציבור החרדי בארץ: בעוד אחוז הבדיקות היוצאות חיוביות לנגיף ברמה הארצית עמד בשבוע האחרון על 2.8% בממוצע, במגזר החרדי הוא הגיע כבר ל-4.6%.

אחות הקורונה הראשית ב'שערי צדק', בראיון (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

כך גם באשר לכמות הבדיקות, ב'ארצי' מדובר על 131 לכל 10,000 נפש, ובציבור החרדי על 48 בלבד - כאשר נתון זה אינו כולל, לפי גורם בכיר, את הימים שישי ושבת, בהם גם כך ישנה ירידה בבדיקות.

"נדלקה כאן נורה אדומה, שחייבת להבהב לכולם, כדי שלא נחזור חודשים אחורה", מסכם ומתריע הגורם הבכיר בקבינט הקורונה, בשיחה עם 'כיכר השבת'.

נתוני משרד הבריאות
ה'רמזור' בשכונות ירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר