פרסום ראשון

בית הדין נגד מתנגדי הצוואה בסאדיגורה: "ביזיון עצום"

"תקדים של מי שרוצה לעמוד בראש חצר חסידית, אשר הוא מסרב לדין תורה בפרהסיא", כותבים דייני בית הדין בני ברק בקריאה לרבנית, בנה הבכור וכמה חסידים להגיע לדיון (אנ"ש)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: שלומי טריכטר)

פרסום ראשון: דרמה בפרשיית הסכסוך בחסידות סאדיגורה וסירובם של חלק מבני המשפחה לקיים את צוואת הרבי זצ"ל אשר מינה את בנו החמישי למלא את מקומו, וזאת לאחר שאמש בשעות הערב הוציאו בבית דין צדק בני ברק - בית הדין של הגר"נ קרליץ מכתב חריף בו הם מטילים את האחריות הישירה לאי קיום הצוואה על הבן הבכור.

במכתבם הממוען ישירות לאדמו"ר בירושלים, לאמו הרבנית ועורכי דינה, פוסקים דייני בית הדין הרבנים הגאונים הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג, והרב יעקב פרבשטיין כי "בפני בית הדין מונחת צוואת כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצלל"ה (בה מינה את בנו החמישי הרה"צ יהושע העשיל למלא את מקומו באדמו"רות ולעמוד בראש כל המוסדות), צוואה המאושרת בבית דין ויש לה תוקף של מעשה בית דין".

עוד כותבים הדיינים תגובה חריפה ביותר למכתבם של הבן מירושלים ואמו על ידי עורכי דינה. מכתב שבא כמענה נגדי לדרישת בית הדין מהם לבחור בתוך זמן קצוב דיין מייצג כזבל"א, דרישה שלא כובדה ונדחתה בשלל טענות.

בית הדין מבהיר: "הנכם משימים עצמכם כמי שאינם מבינים את התהליך ואת יעדיו, בכך שכבר לפני חג הסוכות, משעה שננקטו צעדים כוחניים וחד צדדיים ע"י אנשי הרה"צ מרדכי שלום יוסף פרידמן, התיר בית הדין בעל פה לחברי הוועד העליון לפנות ולבקש סעדים זמניים שמטרתם היא למנוע את סיכול הצוואה באמצעים כוחניים, סעדים שכידוע ניתנים תמיד במעמד צד אחד לדיון, כדי לוודא שהצוואה תידון כראוי בבית דין מחייב שיוסכם על שני הצדדים, כאשר יחד עם צו המניעה באה הקריאה לקיים דיון בזבל"א או בבית דין קבוע שיוסכם על הצדדים".

בשלב זה עוברים הדיינים ומגיבים על מכתב שנשלח מטעם האדמו"ר מירושלים בתאריך ח' כסלו, ובו האשמות אישיות נגד האדמו"ר מסאדיגורה, בטענה כי "הוא זה אשר משמש כמורה דרך לאותם אנשי הוועד העליון, ואף עושה שימוש ציני בבית הדין כדי להשיג את מטרותיו, תוך שהוא אינו בוחל בדרכים של גרימת נזק בזדון, גניבה וגזילה", לשון חלק מהמכתב.

הדיינים תוקפים במילים חריפות את תגובה זו וכותבים כי "בית הדין מנוע מלהתייחס ללשון הבלתי מכובדת במכתבכם, משום שזהו המשך טבעי, לזלזול ולבזיון שאתם מזלזלים ובוזים את רצונו של מרן האדמו"ר זצוק"ל, וכי גם אם יש לכם טענות נגד תקפה של הצוואה, יכולים הייתם למצוא דרכים יותר מכובדות ומכבדות ללבן סוגיא זו".

לסיום מדגישים הדיינים וכותבים כי" זוהי קריאה אחרונה אליכם, להתעשת ולבוא לבירור המחלוקת שבינכם בדין תורה, ולהודיע על נברר זבל"א מטעמכם בתוך שבעה ימים, ולהפסיק לעסוק במניפולציות, הכפשות והשמצות".

לסיום כותבים הדיינים: "תקדים של מי שרוצה לעמוד בראש חצר חסידית, אשר הוא מסרב לדין תורה בפרהסיא, יהא בזיון עצום לכל מורשת אדמו"רי רוז'ין באשר הם, אל נא תרעו".

המכתב החריף שיצא מטעם בית הדין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר