'כחול לבן' במגננה

גנץ: "לא לפרש את נכונותי למנוע בחירות כפשרנות"

ברקע הדיווחים על הסכמת גנץ לפשרה מול נתניהו שתדחה את מועד הרוטציה ביניהם על ראשות הממשלה, והשמועות על רצון פנימי להחלפתו, מבהיר יו"ר כחול לבן את עמדתו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

יו״ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מבקש היום (שני), לא לטעות בכוונתו בשל רצונו למנוע את הקדמת הבחירות.

בדברים שהשמיע בפתח ישיבת הסיעה אמר גנץ: "לא לפרש את הנכונות שלי למנוע ממדינת ישראל בחירות, לשים את הממשלה על הנתיב ולקיים ממשלת אחדות, כנכונות לפשרה".

יו"ר המפלגה הבהיר שדבריו מכוונים גם "לנושא העברת תקציב, גם לנושא הרוטציה במועדה וגם לנושא קיומה של ממשלה מתפקדת".

"אני מבקש מכל אחד מכם, שמקיים שיחות עם גורמים פוליטיים, לשים לב שלא יתפרש שנשלחתם על ידי או שאתם מדברים בשמי", הוסיף בני גנץ.

לדבריו, "נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אלי. נתניהו כרגע עושה את החישובים שלו; אם הוא ירצה, הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, אם הוא לא ירצה, אנחנו נחזור לציבור".

גנץ, בהגעתו לכנסת להצביע על פיזורה. ארכיון (צילום: רפאל כהן, כיכר השבת)

מסר זה של יו"ר כחול לבן בא בעקבות הדיווחים המתרבים על נכונות מצדו לפשרה שתמנע בחירות, באמצעות הסדר מחודש מול נתניהו שיכלול בין היתר את דחיית המועד לקיום הרוטציה ביניהם על תפקיד ראש הממשלה.

על רקע זה, כתבת 'ישראל היום' דניאל רוט-אבנרי אף ציטטה היום מפי בכיר בכחול לבן, כי "הפרסומים על היעדר מנהיגות בכחול לבן והסקרים שמצביעים על ירידה דרמטית במנדטים של כחול לבן ואי התאמת בני גנץ לראשות הממשלה, מחייבים לחשב מסלול מחדש ולבחון אם נדרש שינוי בעמדת מנהיג המפלגה".

עוד אמר הגורם הבכיר, כי "כחול לבן הוקמה כדי להחליף את השלטון, וכדי לעשות זאת היא צריכה לקבל החלטות מי יוביל אותה בעתיד הקרוב. כחול לבן חייבת להישאר אלטרנטיבה שלטונית, ובהרכב הנוכחי כל זה עומד בסימן שאלה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר