#חנוכנסת

חנוכה עם אלעזר שטרן: "זה חג ישראלי - מסורת, רוח וכוח"

מחמיא לח"כים החרדיים אבל מצפה ליותר, מסרב לבנות על הנס ומה המשפט שלקח לחיים מהאלוף נחמיה תמרי ז"ל • שיחה אישית עם חה"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' • #חנוכנסת, פרק שישי (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר הכנסת אלעזר שטרן, חבר מפלגת "יש עתיד תל"ם", כיהן בתפקידים רבים בצה"ל, האחרון שבהם ראש אגף כוח האדם, בתפקיד אלוף. משנותיו הרבות בעשייה הצבאית, שטרן מסרב לומר ש"מדינת ישראל היא נס":

"הקב"ה לא רוצה ש'נבנה על הנס'", הוא אומר בשיחה עם כתבנו הפוליטי רפאל כהן במסגרת הפרויקט "חנוכנסת". "אם נגיד את זה, ניפטר מהעשייה. מדינת ישראל לא הייתה קמה ללא הציונים. כשאתה מאמין בעצמך ולא בונה על הנס אלא לוקח את המציאות בידיים, אתה מצליח".

"אם קוראי 'כיכר השבת' לומדים היום תורה כמו שלא למדו אף פעם בתולדות עם ישראל, זה בזכות הציונים ובזכות הקדוש-ברוך-הוא", הוא אומר ומציין כי כמובן שניתן להפוך את הסדר...

חבר הכנסת שטרן מפרגן לחברי הכנסת החרדים על פועלם, אך שוזר בדבריו נימת ביקורת: "חברי הכנסת מקלב, אשר, גפני ומרגי ואיציק - עושים עבודה טובה. אם הם היו יכולים להיות חופשיים ולעשות את כל מה שמאמינים בו, החברה הישראלית תיראה הרבה יותר טוב. אני תוהה למה יחד אנחנו לא מצליחים לפרוץ את זה".

שטרן ציין משפט שלמד מהאלוף נחמיה תמרי זכרונו לברכה, מפקד פיקוד המרכז שנפל בתאונת מסוק, משפט עם מסר לחיינו בכל רגע: "שכשאומרים על מישהו 'אשם', זה 20% האדם שלכאורה אשם, 20% הקב"ה ו-60% הדובר בעצמו".

עוד בפרויקט #חנוכנסת >>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר