נדבק בקורונה

'תומך עולם התורה': הרב אברהם וולפסון ז"ל

ההמונים שנתמכו כספית מלבו הרחב, ועולם התורה כולו, איבדו לפנות בוקר את 'הנגיד' ואיש החסד הרב אברהם וולפסון ז"ל, שנפטר בארה"ב לאחר מספר חודשים בהם סבל (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב אברהם וולפסון ז"ל אצל מרן הגר"ח קנייבסקי שיבל"א (צילום: ללא קרדיט)

אבל כבד בעולם התורה עם היוודע פטירתו של הנגיד הרב אברהם וולפסון ז"ל, מגדולי תומכי עולם התורה, והוא בן 70, בתום תקופה בה חלה בלבו ולאחר שנדבק בקורונה.

המנוח, בנו של רבי מרדכי זאב ז"ל מייסד 'קרן וולפסון', התגורר בפלטבוש שבניו יורק, שם היה מעמיד את ביתו לטובת ראשי הישיבות שהיו באים מדי תקופה כדי לגייס סכומי כסף לטובת מוסדותיהם.

אחד ממכריו מספר ל'כיכר השבת' כי בנוסף היה רבי אברהם ז"ל תלמיד חכם, זאת לצד הערכתו הרבה לחיים התורניים, מה שגרם לכל ראש ישיבה למצוא אצלו בית חם ותומך מאוד.

"ראשי הישיבות והכוללים שהיו מגיעים אליו לצורכי גיוס כספים", הוא מתאר, "ידעו שקודם כל יושבים ולומדים, ורק לאחר מכן משוחחים על העניינים שלשמם באו".

קשר מיוחד היה לו לרבי אברהם עם רבים מגדולי ישראל, בהם מרנן הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, איתם היה משוחח רבות בביקוריו בארץ ישראל, ואף נענה לפניותיהם התכופות מעת לעת.

לפני כשמונה חודשים עבר ר' אברהם התקף לב, ומאז ידע מצבו הבריאותי עליות ומורדות, עד אשר לפני כחודש הוא אושפז שוב בבית החולים.

לאחרונה נדבק בקורונה, ומאז הונשם והורדם, ולפנות בוקר (שלישי) כאמור הוא השיב את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של בני המשפחה ומכריו הרבים.

בפטירתו הותיר אחריו את אחיו, הנגידים רבי אהרן ורבי משה וולפסון, ואת שאר בני משפחתו ההולכים בדרך התורה.

הלווייתו צפויה להתקיים בפלטבוש, ארה"ב, ולאחר מכן ארונו יגיע ארצה למסע הלוויה שיתקיים בהשתתפות רבנים וראשי ישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר