דרמה בבריטניה

ג'ונסון: מוטציה בנגיף מגבירה את התפשטותו ב-70 אחוז

סגרים והגבלות במדינות רבות בעולם, בעקבות תחלואת הקורונה המתגברת: בבריטניה עדכן ראש הממשלה ג'ונסון כי מצטברות עדויות על מוטציה שמגבירה את ההתפשטות ב-70% (בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז הערב (מוצ"ש) כי נחשפה מוטציה חדשה של הקורונה, שמגביר את התפשטותה ב-70% יותר מהגרסה המוכרת של הנגיף.

בעקבות כך, נימק ראש הממשלה, יוטל סגר כללי על לונדון ועד דרום מזרח אנגליה - אזורי התחלואה העיקריים נכון לעכשיו.

ג'ונסון הדגיש בדבריו, כי אין עדות שהווירוס החדש קטלני יותר מזה הנוכחי, אבל מצטברות כאמור עדויות שהוא מאיץ את ההתפשטות.

"אין ראיה שהחיסון יהיה פחות אפקטיבי כתוצאה של מוטציה חדשה של קורונה", ניסה ראש ממשלת בריטניה להרגיע, "אבל אנחנו חייבים לפעול כעת; התושבים באזורים שציינתי ייאלצו להישאר בבית".

בפנותו לאזרחים, הוסיף ראש הממשלה הבריטי: "אני יודע כמה מאכזב זה, אבל כשהמדע משתנה, אנחנו חייבים לשנות את התגובה שלנו; כשהווירוס משתנה, אנחנו חייבים לשנות את דרכי התגובה. בלי פעולה, אלפים רבים נוספים יאבדו את חייהם".

במקביל, במדינות נוספות בעולם הוכרז על צעדים חדשים בניסיון לעצור את המגפה:

בשוויץ הורה משרד הבריאות לסגור את כל המסעדות, מרכזי הספורט והנופש למשך חודש, החל מיום שלישי, והממשלה קראה לציבור להישאר בבתים בתקופה זו.

באיטליה יוטל בחג המולד סגר כללי, שיכלול את הפסקת פעילות המסחר, והיציאה מהבית תותר במקרי חירום, סיבות רפואיות ולשם עבודה בלבד.

באוסטרליה הוטל סגר על רבע מיליון בני אדם שמתגוררים בחופים הצפוניים של סידני, והתושבים נקראו להישאר בבתיהם עד יום רביעי בחצות, למעט יציאה לעבודה ולטיפול רפואי.

בשוודיה, נושאת דגל "חיסון העדר", שאך לאחרונה הכריז בה המלך כי גישתה נכשלה, המוסדות הציבוריים הלא חיוניים ייסגרו למשך חודש, והומלץ לחבוש מסיכות במהלך נסיעה בחלק מתחנות התחבורה הציבורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר