"לתת כתף"

ישראל מתחסנת: מבצע החיסונים נגד ה'קורונה' - יצא לדרך

אחרי כמעט שנה של התמודדות עם מגיפת ה'קורונה', מבצע החיסונים הישראלי, "לתת כתף" - יצא לדרך; הבוקר, יחוסנו הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים ובני ה-60; עדכונים (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בטבת תשפ"א | 20.12.20
הגרי"מ לאו מתחסן, הבוקר (צילום: Miriam Alster/Flash90)

ישראל מתחסנת: אחרי כמעט שנה של התמודדות עם מגיפת ה'קורונה', מבצע החיסונים הישראלי, "לתת כתף", יצא אמש (מוצאי שבת) לדרך, עם חיסונם - לעיני המצלמות, של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. ישראל היא אחת המדינות הראשונות שמתחילה לחסן מקורונה.

עד כה חוסנו הבוקר ד"ר שרון אלרעי פרייס ממשרד הבריאות, מנכ"ל 'איכילוב' פרופ' רוני גמזו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, שר האוצר ישראל כץ ושר המדע יזהר שי. מנהל בית החולים בילינסון, ד"ר איתן ורטהיים, התחסן ואמר כי מדובר ב"יום חג למדינת ישראל".

במהלך היום, יחוסנו נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, חבר-הכנסת יצחק פינדרוס, ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין.

הגרי"מ לאו אמר לאחר שהתחסן כי "זאת בריאה חדשה, היצירה הזאת. אני מקווה מאוד שהחיסון הזה יביא רפואה שלמה לכולנו. חבל שצריך לקבל דקירה כדי להרגיש את האחווה והאחדות של כל חלקי העם. כולנו יחד, אין הבדל, לא ימין ולא שמאל, לא דתי ולא פחות, לא יהודי ולא ערבי ולא כל עדה אחרת".

שר האוצר ישראל כץ אמר כי "קבלת החיסון מהווה עבורי רגע של אופטימיות, שותפות ודוגמה אישית בדרך לניצחון על הקורונה. ברמה הלאומית אני מקווה שהחיסון ירפא את פצעי המחלוקת ויביא לאחדות בעם ובמדינה".

שר המדע יזהר שי אמר כי "אם נתגייס כולנו המגפה תוכל להיות מאחורינו בקרוב. אני קורא לכל אזרחי ישראל: צאו להתחסן! החיסונים האלה עברו את כל התהליך הנדרש והם בטוחים לשימוש. זהו ניצחון גדול למדע ולאנושות".

בשלב הראשון יחוסנו הצוותים הרפואיים בבתי החולים וכן בני ה-60 ומעלה באוכלוסייה. קופות החולים פתחו את המוקדים לזימון תורים לשלב הראשון של החיסונים שכבר התקבלו, אך כצפוי, מתחילים להיערם אי אלו קשיים ולא כולם מצליחים לזמן תור.

החיסונים מגיעים ל'הדסה', אמש (צילום: דוברות הדסה)

בנתיים, נרשמו כבר מעל 54 אלף אזרחים לקבלת החיסון בקופות החולים. ב'כללית' נרשמו כ-30 אלף איש, ב'מכבי' - כ-18 אלף, וב'מאוחדת' - כ-6,000 איש. ב'לאומית' יפתחו רק היום את הזימון תורים.

במהלך הלילה הועברו אלפי חיסונים לבתי החולים, שם החלו לחסן הבוקר את הצוותים הרפואיים, ולקופות החולים השונות.

נכון להבוקר, הגיעו לישראל יותר מ-600 אלף חיסונים של חברת 'פייזר', ובעשרת ימים הקרובים צפויים להגיע עוד מעל ל-3 מיליון חיסונים, ובסך הכל החיסונים הללו אמורים להספיק בשלב זה ל-2 מיליון אזרחים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתחסן (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

בסוף השבוע מנהל המזון והתרופות האמריקאי - FDA, אישר גם את החיסון של חברת 'מודרנה', ובחודש הבא החיסונים של החברה יחלו להגיע לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש לאחר שחוסן: "אני מרגיש מצויין. לכו להתחסן! דווקא עכשיו אני מבקש מכולם להקפיד על הכללים: מרחק, ידיים, מסיכה ולמנוע התקהלויות. אם כולם יתחסנו יותר מהר, כך נחזיר את החיים לנורמליות מהר יותר, בראש ובראשונה את הכלכלה. אנחנו נשקיע עוד יותר משאבים ומאמצים כדי לחזור למה שהיה. זה תלוי בכולנו!".

כדי לעודד את הציבור להתחסן, מי שיקבל יחוסן יקבל - אחרי המנה השניה, שניתנת שלושה שבועות לאחר המנה הראשונה - "דרכון ירוק", שיאפשר כניסה לאיי התיירות ופטור מבידוד בחזרה מחו"ל או במגע עם חולה מאומת. ייתכן ובהמשך הדרכון הירוק יקנה הטבות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר