הפשרה קרסה

'זה סופי, הולכים לבחירות': דריכות שיא במערכת הפוליטית

המו"מ בין כחול לבן לליכוד התפוצץ, לאחר שדרישותיו של נתניהו להפקיע את סמכויות מינויי הבכירים משר המשפטים ניסנקורן לא התקבלו. גנץ: "רוצים בחירות? יהיו בחירות"; הליכוד: "רגל גסה" (פוליטי)

ישי כהן ורפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בטבת תשפ"א | 21.12.20
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשא ומתן בין הליכוד לבין כחול לבן התפוצץ, ופיזור הכנסת מחר בחצות נראה כעובדה מוגמרת.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עדכן את חברי סיעתו: "זה סופי, הולכים לבחירות". לדבריו, בכירי 'כחול לבן' הם שחזרו בהם מההסכמות, ושר המשפטים ניסנקורן מונע כל פשרה אפשרית.

בשיחה שקיים עם חברי כחול לבן, עדכן יו"ר המפלגה השר בני גנץ כי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו והבהיר את חמש הדרישות העומדות על הפרק כעת, על מנת לקדם את החקיקה בנושא התקציב ולהשאיר את הממשלה:

1. הבטחת העברת תקציב לשנת 2020-2021.
2. אישור תקנון ממשלה.
3. העברת כל המינויים התקועים.
4. שר המשפטים יישאר בתפקידו ולא יהיו שינויים שיפגעו בשלטון החוק.
5. סגירת כל נקודות היציאה להתחמקות מהרוטציה.

"ירצו, יקבלו. לא ירצו, יהיו בחירות", סיכם גנץ בנימה לוחמנית, כאשר ברור כי הוא דוחה בכך את דרישותיו של נתניהו להפקיע סמכויות למינויי בכירים מידי שר המשפטים ניסנקורן.

מהליכוד נמסר בתגובה: "בעקבות המאבק הפנימי בכחול לבן, גנץ חזר בו מכל ההסכמות שהושגו במשא-ומתן בין כחול לבן והליכוד, לרבות ההתעקשות שלו לאפשר לניסנקורן להמשיך בהפיכה פקידותית-משפטית העומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים".

"הליכוד עומד איתן נגד הפיכה זו של השמאל שרומסת את הדמוקרטיה ברגל גסה. מצער שגנץ החליט לגרור את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה. במקום לאפשר ממשלה יציבה שעובדת למען האזרחים, גנץ ממשיך לדבוק ברעיון של ״ממשלה בתוך הממשלה״ בניסיון כושל לקושש קולות למפלגתו המתפרקת".

הכנסת מצביעה על פיזורה, בקריאה טרומית (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בעקבת כך, ובאווירת הבחירות, קיבלו ח"כי הליכוד הודעה, בה נכתב: "החל מהיום, אנחנו נכנסים למשמעת קמפיין. כל ראיון יתואם לאחר קבלת אישור, תדרוך מסודר וקבלת מסרים".

בהתגוששות בין הצדדים, יצאו הערב השר ניסנקורן מזה ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר מזה, למתקפות בוטות. בכיר 'כחול לבן' צייץ כי "‏אין דמוקרטיה בעולם שהייתה מקבלת מצב בו ראש ממשלה מחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה, ודורש לרמוס את מנגנוני שלטון החוק. גם בישראל זה לא יקרה".

זוהר (הליכוד) כתב: "‏כחול לבן בחרו להתאבד פוליטית במודע, הרגש ניצח את השכל. הם הולכים לבחירות רק בשביל שאבי ניסנקורן יישאר בפוזיציה שלו ל 3 חודשים נוספים בהם הוא ינסה לשמר את ההגמוניה המשפטית. אני בטוח שבע"ה הציבור לא ייתן לזה יד, הם יעלמו מהמפה הפוליטית ואנחנו נהיה אלו שנקבל את תמיכתו".

יצוין, כי הסיכוי שהיה נמוך מלכתחילה להעביר במליאת הכנסת את דחיית המועד האחרון לאישור תקציב המדינה וכך למנוע בחירות, הפך לאפסי, בשל כניסת ח"כים רבים מ'כחול לבן' לבידוד, ששהו לצד הח"כית החולה הילה שי וזאן, בהם בני גנץ, גבי אשכנזי, איתן גינזבורג, עומר ינקלביץ', יזהר ישי, מירב כהן, אלון שוסטר ואורית פרקש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר