הגל ה-3 • "פספסנו את הרכבת"

הפרויקטור: חייבים להטיל סגר מיידי למשך שלושה שבועות

בכירי משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, המנכ"ל והשר, טוענים כי אין ברירה אלא להטיל בקרוב סגר, "כולל סגירת מערכת החינוך, ולא 'ריסון מהודק' כפי שרצינו בהתחלה", אמר פרופ' נחמן אש (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ושר הבריאות יולי אדלשטיין קובעים כי ישראל בעיצומו של גל תחלואת קורונה שלישי, וכי יש להטיל סגר באופן מיידי.

"במצב הנוכחי, הצעד הנדרש הוא סגר מיידי, כולל סגירת מערכת החינוך, ולא ריסון מהודק כפי שרצינו בהתחלה", אמר הפרופסור, בראיון לרדיו 103.

לדבריו, "אם נעשה את זה מיד, אפשר להסתפק בסגר של שלושה שבועות. גם אם ננקוט בצעד של סגר, נגיע להרבה יותר חולים".

"החיסונים ישפיעו בעוד חודשיים-שלושה. אבל המגפה לא ממתינה", פירט אש: "מספר החולים הקשים שהגענו אליו הוא כ-500, ובסוף השבוע הזה על פי התחזית נגיע כבר ל-600. נכון שאלה לא מספרים שמקריסים את מערכת הבריאות, אבל אנחנו נגיע להרבה יותר גם אם ננקוט בצעד של סגר היום".

פרויקטור הקורונה הוסיף: "השאלה אם צריך להגיע להרבה יותר... יש לזה מחירים בחיי אדם ויש לזה השפעה על הכלכלה".

בכירי משרד הבריאות בבד"ץ בני ברק, בשיחה על החיסונים. ארכיון (ללא קרדיט)

גם שר הבריאות השמיע כאמור דברים דומים. "הגענו ליותר מ-5 אחוז מאומתים, ומקדם ההדבקה עומד היום על 1.3. אפשר להצהיר בצורה לא חגיגית לחלוטין: אנחנו בגל שלישי", אמר יולי אדלשטיין.

"אנחנו במצב קריטי, בו צריך להתנהל בחיסון ובריסון. עד שהחיסונים ישפיעו, ייקח בין חודשיים לשלושה, ובינתיים אנחנו חייבים לשמור על בריאותם של אזרחי ישראל, ולהוריד את התחלואה".

לדבריו, "פספסנו את הרכבת; 'הריסון המהודק' שאושר בממשלה כבר לא רלוונטי. בזבזנו זמן יקר, ומצב התחלואה לא משאיר ברירה אלא ללכת לסגר. אני קורא לכולם לשים רק את הבריאות מול העיניים, כי אין לנו פריווילגיה להכניס שיקולים פוליטיים לשיקולי הבריאות".

ומנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי הוסיף, בראיון ל'כאן רשת ב': "מגבלות 'הריסון המהודק' לא יספיקו להתמודדות עם נתוני התחלואה הנוכחיים. ממדי התחלואה מרקיעים שחקים. אני מניח שהקבינט יתכנס בקרוב, ואני לא בטוח שריסון מהודק יהיה התרופה. יתכן שנצטרך לנקוב בתאריך, וללכת לסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר