טלטלה פוליטית

אלקין חובר לסער ותוקף את "הגחמות של סביבת נתניהו"

דרמה פוליטית בליכוד: זאב אלקין הודיע על הצטרפות למפלגת התקווה החדשה של גדעון סער • הוא תקף את נתניהו: "השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

זאב אלקין הודיע הערב (רביעי) על התפטרות מהממשלה ועל הפסקת חברותו במפלגת הליכוד, ועל מעבר למפלגת התקווה החדשה של גדעון סער.

מדובר בטלטלה פוליטית של ממש, בעיקר בתוך מפלגת הליכוד, שכן זאב אלקין נחשב לאיש אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחד השרים הקרובים אליו.

במכתב ששלח אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אלקין, "צעד זה אינו קל עבורי כמי שמכהן כשר בממשלה בראשותך במשך כמעט שש שנים, וקודם לכן שימש במשך תקופה דומה כיו"ר הקואליציה שלך וכסגנך במשרד החוץ", תוך שהוא מזכיר כי פעל גם בשליחויות מדיניות מול נשיא רוסיה פוטין.

אלקין תוקף בחריפות: "בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים שלך והגחמות של סביבתך הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת ההחלטות, שמשמעותם לעיתים קרובות קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה".

"כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה מקרוב אני מודאג יותר ויותר, והאמון שלי בך ובכנות כוונותיך נסדק יותר ויותר. השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי, ואף גובר עליו יותר ויותר".

בנאום שמסר הערב הסביר אלקין מדוע הצטרף לסער: "הגיע זמן למנהיגות חדשה, מנהיגות אחרת. אני מכיר את גדעון סער שנים רבות, מכיר אותו כאחד מאנשי הציבור המוכשרים והמנוסים ביותר במדינת ישראל. כפרלמנטר מהטובים ביותר שידעה הכנסת, כשר בכיר בתפקידים מגוונים שצבר ניסיון ניהולי רב והוביל בחכמה ובנחישות רפורמות חשובות במשרד החינוך ובמשרד הפנים. כחבר קבינט מדיני בטחוני שנים רבות, שלא לדבר על ניסיונו היחודי בתפקיד מזכיר הממשלה בממשלות של נתניהו ושרון. כאיש בעל עמדות אידיאולוגיות ברורות ובעל יכולת עמידה בלחצים וכושר מנהיגותי. אין לי ספק שבעת הזאת הוא האיש הנכון להחליף את בנימין נתניהו ולהיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל".

"נציג ביחד מנהיגות אחרת שנותנת תקווה חדשה, ששמה את השיקול הלאומי מעל השיקול האישי, מנהיגות מנוסה ואחראית שלא משקרת לציבור אלא יודעת להביט לו ישר בעיניים ולהגיד את האמת גם אם היא לא תמיד פופולרית, מנהיגות שמאחדת בעת משבר ומביאה יציבות ולא משסעת ומפלגת את העם, מנהיגות של יושרה וקיום הסכמים, מנהיגות שהאמת היא נר לרגלה, ולא השטיקים והטריקים. ואני מאמין בציבור הישראלי, הוא בסוף ידע להבחין בין השקר לבין האמת. והאמת סופה לנצח!".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר