ההורים זועמים

צמצום הפעילות בגנים: "החלטה מנותקת"

הסגר השלישי יוצא לדרך, וכחלק מכך, גני הילדים ייסגרו בשעה 13:00 מידי יום, מה שמוביל לזעם הן מצד ההורים והן מצד הגננות • השר איציק שמולי: "אין שום היגיון אפידימילוגי" (ארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

שרי הממשלה אישרו הלילה כי החל מיום ראשון הקרוב, בשעה 17:00, יחל הסגר השלישי על מדינת ישראל, שיימשך שבועיים עם שורה ארוכה של הגבלות.

מה מותר ומה אסור בסגר?

בין היתר, גני הילדים, כן יפעלו הפעם אך רק עד השעה 13:00, ללא מסגרות צהרונים המאפשרים להורים עובדים להשאיר את ילדיהם במסגרת עד השעה 16:00.

החלטה זו מעוררת זעם רב מצד ההורים שלא מבינים מה ההבדל אם הילדים שלהם נמצאים באותו חדר עם ילדים אחרים עד השעה 13:00, ולא יכולים להישאר איתם עוד שעות סםורות.

גם שר הרווחה איציק שמולי, יוצא נגד ההחלטה על הגבלת השעות של מסגרות הגיל הרך ומעונות היום. משרד הרווחה פועל מול משרד הבריאות כדי לנסות ולהביא לשינוי בהחלטה ומניעה של פגיעה בהורים.

לדבריו, "אין שום הצדקה בהגבלת שעות הפעילות של מסגרות הגיל הרך. מדובר בקבוצות סגורות וקבועות שנמצאות עד לשעות אחה"צ, כך שאין שום היגיון אפידימילוגי בהגבלת שעות פעילותן תוך פגיעה בעבודת ההורים ובחינוך הילדים".

בפורום הגנים הפרטיים פנו לקבינט הקורונה בדרישה לאפשר פעילות סדירה של הגנים: "ההחלטה לפתוח את הגנים רק מהשעות 8:00 עד 13:00 היא החלטה מנותקת ומופרכת אשר תגרום נזק חינוכי לילדים ונזק כלכלי לגנים שבלאו הכי נאבקים לשרוד עקב הסגרים האחרונים ולהורים העובדים שבקושי יצליחו לעבוד רבע יום. אין כל סיבה הגיונית לסגור את הגנים הפרטיים בשעה 13:00! הילדים ממילא נמצאים באותה קפסולה עם אותה גננת ואותה קבוצת ילדים. אלו ילדים שלא מפוזרים לצהרון!".

"ההחלטה תגרום לנזק התפתחותי, פסיכולוגי וחינוכי משמעותי לילדים! זוהי ממש "עקירה" של הילדים בשעה רגישה מאוד ביום, רגע לפני ארוחת הצהריים והשינה! פגיעה בסדר היום שלהם בגיל רך כזה והוצאתם מהגן באמצע היום לכבישים ולפקקים אינה הגיונית!".

הם הסבירו "פתיחה בשעה 8:00 בלבד תגרום להצטופפות של הורים בפתח הגן. זאת לעומת המצב הקיים בו הורים יכולים לפזר את הילדים בגנים בין 7:00-8:00 וכך ההורים מגיעים לגנים במרווחי זמן סבירים וללא הצטופפות".

עוד הוסיפו כי "ההורים יבקשו את כספם היחסי חזרה. המשמעות היא שגנים יקרסו כלכלית מאחר שלא יצליחו לעמוד בהוצאות השוטפות הרבות (ארנונה, שכר דירה, חשמל, ציוד ועוד). הגננות והסייעות לא יהיו מוכנות לעבוד חצי יום! הם יבקשו שנוציא אותן לחל"ת והדבר יגרום לבעלי הגנים נזק כלכלי עצום שספק אם יצליחו להשתקם ממנו לאחר הסגר. עשוי להיווצר מצב שלאחר הסגר יסגרו גנים רבים, תשלומי ההורים יעלו וההורים, אשר ממילא רבים מהם איבדו את פרנסתם, פשוט יעדיפו להשאיר את הילדים בבית ולא לצאת לעבודה".

גם מרכז השלטון המקומי התנגד להחלטה: "יש להשאיר את מערכת החינוך פתוחה ומתפקדת תוך הבאת חיסונים מהירים לצוותי החינוך וההוראה. החינוך אינו פריבילגיה ויש להפעיל אותו באופן הרציף ליצירת יום לימודים ארוך בגילאים שנקבעו".

המועצה לשלום הילד קראה לחברי הקבינט להחליט כי מערכת החינוך היא שירות חיוני וכפועל יוצא מכך, להשאירה פתוחה בכל שכבות הגיל. "אסור שוב לנטוש את הילדים והנוער בישראל ואסור למנוע מהם המשך הגעה למסגרות חינוכיות וחברתיות. חייבים ללמוד מטעויות העבר ולא להותיר את הנוער להתמודד עם עוד חרדות, בדידות, קשיים רגשיים והעדר מוחלט של שגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר