"שיטה נבזית"

'הפלג' מוחה על מעצר עריק; המשטרה חסמה את הכניסות לבני ברק

משטרת ישראל בחרה לחסום מיוזמתה את רוב הכניסות לבני ברק, כחלק מהיערכות שיא מול מחאת אנשי 'הפלג' על מעצר תלמיד הישיבה העריק; "עונש לכל התושבים" • תיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בטבת תשפ"א | 27.12.20
(צילומים: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מאנשי 'הפלג' מפגינים בשעה זו בכניסה לבני ברק, במחאה על מעצרו של תלמיד הישיבה בן ה-20 שזוהה כעריק מצה"ל. בשל כך, החליטה המשטרה לחסום את רוב הכניסות לעיר, ככל הנראה כדי להקשות על הגעת מפגינים נוספים.

המוחים מתרכזים כעת באזור 'גשר קוקה קולה', וגולשים כאמור גם לכביש 4 שמתחתיו. במקום ישנם שיבושי תנועה כבדים.

משטרת ישראל מצידה נערכה מבעוד מועד, ובמקום פועלים כוחות רבים, המבצעים גם מעצרים, בניסיון לפזר את המפגינים ולפנותם מהכביש.

מדוברות המשטרה נמסר: "במסגרת ההיערכות למחאה באזור גהה, בצעו השוטרים מספר שינויים בהסדרי התנועה, בהם חסימת כביש 4 מחלף אלוף שדה לצפון, כביש 4 מחלף מסובים לצפון, כביש 4 מחלף גנות לצפון, כביש 4 אם המושבות לדרום, כביש 4 מחלף מורשה לדרום וכביש 4 מחלף רעננה לדרום".

"שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות (דרך כביש 5, 461 ו-471) השוטרים פרוסים בצירים ומטפלים בהסדרי התנועה, למען ביטחון משתמשי הדרך וצמצום הפגיעה בשגרת התנועה. ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות ולהימנע מתנועה בצירים אלה".

מצלמות גוף שמפגינים נשאו על עצמם, כדי לתעד אלימות משטרתית

מארגני ההפגנה הגיבו לצעד זה ואמרו: "סגירת בני ברק בעקבות ההפגנה, וההענשה הכוללת של כל תושבי העיר, הן חלק ממאבק נבזי של משטרת ישראל על התודעה הציבורית נגד הפלג".

"כך, במקום לנרמל את הטיפול במפגינים (לפחות כמו בבלפור), וליישם בשטח את הביקורת החריפה שהוטחה לעברם בהפגנה האחרונה שהתקיימה בירושלים, הם בוחרים לנקוט בדרך בריונית ולקחת את כל תושבי העיר כבני ערובה - בניסיון ליצור זעם בקרב התושבים ולקבל רוח גבית להמשך הפעילות האלימה נגד המפגינים".

לפי יוזמי המחאה מהפלג, "אלה שיטות נבזיות, השמורות לארגונים אפלים ולמשטרים אנטי-דמוקרטיים. הציבור החרדי כולו יודע ומבין את הדברים, ורואה את האפליה הקשה מנשוא בטיפול המשטרתי בהפגנות השונות, ולא ייפול בפח שמנסה לטמון לו המשטרה".

מכת"זית המשטרה

הפגנה דומה נערכה כזכור בשבוע שעבר גם בכניסה לירושלים, ולמרות יד קשה שהפעילה המשטרה, היא פוזרה רק כאשר המארגנים החליטו על כך.

ב'פלג' כזכור זועמים על מעצרו של בחור הישיבה, שכנא רוטנברג מישיבת פתחי שערים שבמודיעין עילית, וכינו אותו "מעשה נפשע".

רבניהם הורו להם, כפי שנחשף ב'כיכר השבת' ונכתב בהמשך בהודעה רשמית, "להרעיש עולם ומלואו, לצאת לרחובה של עיר ולהפגין נגד גזירת השמד של חוק הגיוס, בכל מעצר של בן ישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס.

"הציבור שלנו לא הפגין במהלך השנה האחרונה", הסבירו עסקני הפלג, "מפאת הסיבה שמשטרת ישראל ורשויות הצבא נמנעו מלעצור את אלפי העריקים מבחירה מקרב הציבור שבחר בדרך המאבק הנחוש נגד הרשויות. כעת אנו פונים בזאת לאחינו בית ישראל: עברנו יחד תקופה לא קלה, נוכחנו כולנו לראות את פרצופם של רשויות החוק באופן טיפולם המחריד במקרים הנוגעים למגזר החרדי, ולא משנה באיזה פלג או קבוצה: קחו אחריות, ואל תעמדו על דם רעך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר