14 עצורים • צפו

הפגנה סוערת בירושלים; בעקבות החמרת העונש לחברי אהוביה

מאות מפגינים נמצאים בשעה זו בצומת בר אילן בירושלים, ומוחים כנגד המשטרה על ההרג של הנער אהוביה סנדק ז"ל • היום, המשטרה החמירה את העונש לחבריו • צפו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות אנשים משתתפים בשעה זו (שני), במחאה אלימה בצומת בר אילן בירושלים, כדי להביע מחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל, לטענתם, בידי המשטרה.

המחאה מתקיימת זה היום השביעי ברציפות, כאשר בהתחלה התמקדו המפגינים, סמוך למטה הארצי, והיום עברו להפגין בצומת בר אילן בירושלים.

המחאה היום אלימה יותר ממה שהורגלנו עד כה. וזאת לדברי המפגינים, "אנו מרגישים שהמשטרה נוקטת באיפה ואיפה מול סוגי מפגינים".

עד כה עוכבו או נעצרו על ידי כוחות המשטרה הנמצאים במקום - 14 מפגינים, בעקבות הפרת הסדר וחסימת ציר התנועה.

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה ממשיכים בפעילותם להשבת הסדר במקום תוך שהמפגינים מנסים לחסום מעת לעת את הצומת וחוסמים את תנועתם של כלי רכב בהם אזרחים תמימים החולפים במקום. בשלב זה הכביש פתוח לתנועה".

מוקדם יותר היום, הודיעו במשטרה, כי החליטו להחמיר את העבירות בהן חשודים יושבי הרכב בו נסע אהוביה סנדק ז"ל.

שניים מהנערים חשודים כעת בהמתת אהוביה בקלות דעת ובהפקרתו אחרי פגיעה - מלבד החשד הראשוני, של יידוי אבנים לעבר רכב פלסטיני.

כזכור, ביום חמישי הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים כי פתחה בחקירת האירוע בבנימין, בו מצא את מותו הנער אהוביה סנדק, לאחר שרכב שבו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי.

מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה, כי תחילתו של האירוע בחשד לפיו מספר נערים יהודים השליכו אבנים על פלסטינים, בכביש סמוך לגוש עציון. לאחר שהבחינו בניידת משטרה, החלו החשודים להימלט. במהלך המרדף אחריהם, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים, שהתהפך, וכך הנער בן ה-16 נהרג.

בהודעת מח"ש נכתב, כי מיד עם קרות האירוע הגיעו חוקרי המחלקה לזירת האירוע, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות, לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע, בהתאם לסמכויותיה.

כזכור, לדברי הנערים שנפצעו בתאונה ואושפזו בבית החולים תחת אבטחה כבדה, התאונה באזור כוכב השחר התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחור, בעוצמה, ועוצמת הפגיעה היא שגרמה לרכבם לסטות מהכביש ולהתהפך.

יצוין, כי המשטרה לא אפשרה להתקרב לזירת האסון, ובסמוך לה התפתח עימות בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' לבין קצין שעצר אותו מלהמשיך בדרכו למרות חסינותו כחבר כנסת, ואף איים עליו: "אתה תיעצר". מקורבי הח"כ אף טענו, כי שוטר פיזר דוקרנים מתחת לרכב של הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר