"שונה מכל מה שידענו"

'הזינוק בתחלואה בציבור החרדי, בגלל מוסדות חינוך לבנות'

רוני נומה, ממונה הקורונה לציבור החרדי, חושף - בשיחה עם 'כיכר' - את הסיבה שבגינה התפרצה כך הקורונה במגזר: פתיחת מוסדות החינוך לבנות • '60% מהחולים הן בנות; זה הגיע לאשפוזים' (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חוזרות מהלימודים בבתי הספר ובסמינרים. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: אלוף (במיל.) רוני נומה, ממונה הקורונה במגזר החרדי במשרד הבריאות, מסביר את הזינוק המדובר בתחלואת הקורונה, בפתיחת מוסדות החינוך של הבנות החרדיות. "עיקר הקפיצה הוא בגלל מוסדות החינוך של הבנות", הוא אומר.

את השיחה עם 'כיכר השבת' פותח נומה בשחזור מה שאירע באופן כללי במגזר: "תחילה כולם עוד היו ירוקים, אבל כבר מספר שבועות שהעלייה נמשכת. גם אם זה עוד לא המספרים שחווינו בגלים הקודמים, זה בהחלט מתקרב לשם".

"אנחנו מוטרדים מאוד, כי אנחנו רואים עלייה גם במאושפזים הקשים והמבוגרים, ובסוף זה יהיה גם בתמותה", מתריע רוני נומה בקול מודאג.

לדבריו, "לפחות עד לימים האחרונים הייתה אווירת שאננות די גדולה, בגלל הלכאורה 'חסינות עדר' והגעת החיסונים. הדברים הללו הובילו לשינוי בהתנהגות של המגזר, שבעבר כן הקפיד על דברים בסיסיים כמו מסכות ושמירת מרחק".

בשלב זה חושף כאמור נומה: "ישנה עלייה משמעותית, ששונה מכל מה שאנחנו מכירים, ביחס של בנים-בנות. אם פעם ראינו על כל בת חולה אחת שני בנים, היום אנחנו רואים הפוך - שתי בנות על כל בן".

ולנתונים: "הדגש הוא על גילאי 8 עד 18 - שם בערך 70% מהתחלואה בחברה החרדית - וברצועת הגיל הזאת, 66% מהחולים הן בנות".

נומה בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

"רואים שיש פה השפעה משמעותית לפתיחת מערכת החינוך של הבנות, שנפתחו בתקופת השאננות - בשונה מהישיבות שאף שחלקן חזרו ללמוד בניגוד לתקנות, אבל כן נצמדו לכל מיני תקנות משלהן".

לדברי האלוף נומה, "רואים עלייה בתחלואה גם בקרב בני ישיבות 'אקסטרניים' (עם פנימיות. ר.כ.), למרות שאי אפשר לדעת מי הדביק את מי. 60% מהצעירים הם א-סימפטומטיים, ולכן לפעמים זה נראה שההדבקה בבית, למרות שזה הפוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר