"עשרות עם תסמינים"

התפרצות 'קורונה' בישיבות: עשרות בחורים נדבקו בנגיף

התפרצות ה'קורונה' בעולם הישיבות נמשכת גם הערב (שלישי) בשלוש ישיבות נוספות -קול יעקב, דרך חכמה ואור ישראל, בהן התגלו עשרות בחורים שנדבקו בנגיף (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בדיקת קורונה. אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

התפרצות ה'קורונה' בעולם הישיבות נמשכת גם הערב (שלישי) בשלוש ישיבות נוספות, כאלה שעד עתה לא היו בהן חולים לאחר ששמרו על כל הנחיות הבריאות.

מדובר בישיבת 'קול יעקב' בשכונת בית וגן ובישיבת 'דרך חכמה' (סילבר) בשכונת הר נוף, וכן בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. החשש, ההדבקה נגרמה עקב עיכוב הבדיקות בישיבות.

בישיבת 'דרך חכמה', ששמרה על ההנחיות ועל הקפסולות, היה בשבוע שעבר בחור שסבל מתסמינים מובהקים של הנגיף ושוחרר לביתו.

אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת': "חזרנו אחרי חופשת חנוכה וכמו תמיד, כל הבחורים ביצעו בדיקה, אך הבדיקות התעכבו ובחור אחד שהיה חולה הספיק להדביק מספר רב של בחורים".

"כרגע", מספר הבחור, "ישנם לפחות עשרה בחורים מאומתים, ולאחר הבדיקה שנעשתה היום לכל הישיבה, אני מאמין שנגיע לעשרות בחורים וזאת בשל כך שיש עשרות בחורים עם תסמינים".

ל'כיכר השבת' נודע כי חלק מהבחורים שנדבקו - לא נדבקו בישיבה אלא בעת שהיו בחופשה או בחורים מבוגרים ששהו בקפסולה נושמת.

גם בישיבת 'קול יעקב' הסיפור דומה ושם כבר יש קרוב לחמישים נדבקים עד כה. אחד הבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת': "ברוך השם עברנו עד עכשיו יותר מעשרה חודשים ללא חולה אחד בישיבה, כרגע יש עשרות בחורים חולים".

לדבריו, "חזרנו אחרי חופשת חנוכה והבדיקות שעשינו התמהמו במשך קרוב לשבוע, למרות השמירה האדוקה, לבחורים נמאס וחלק מהקפסולות החלו להתערבב, כך נוצר הדבקה המונית וזאת רק בשל עיכוב הבדיקות".

בנוסף, ל'כיכר השבת' נודע, כי גם בישיבת 'אור ישראל' יש חשש להתפרצות לאחר שהבוקר התגלה אחד הבחורים בקפסולה של ועד רביעי כחיובי לנגיף. חבריו לקפסולה עדיין לא קיבלו תשובה ויש ביניהם מספר בחורים שיש להם תסמינים.

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', ההתפרצות הראשונה בהיכלי הישיבות, החלה בתחילת השבוע בישיבת חברון, שם התגלו עשרות בחורים שנדבקו בנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר