שנתיים של סבל - על כלום

"כמה רוע": כך נמנעה הנגשה עבור הילדה החרדית הנכה

במשך שנים סובלת ילדה חרדית, הלוקה בנכות קשה, מחוסר ההנגשה בבית הספר בפתח תקווה בו היא לומדת - למרות שהועבר לעירייה תקציב • בעירייה מפרטים את פעולותיהם כדי לסייע ומבהירים: "הוזמן מעלון שיותקן בחודשים הקרובים" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רמי גרינברג על רקע הכניסה לבית הספר (צילום: כיכר השבת)

בלתי אנושי: ילדה חרדית הסובלת מנכות קשה ומוגבלות, תושבת העיר פתח תקווה, סובלת כבר מספר שנים בשל מחסור בהנגשה בבית הספר 'בית יעקב' המקומי, אך למרות שהתקציב לצורך כך סודר כבר לפני שנתיים - עיריית פתח תקווה טרם ביצעה את העבודות במקום להתקנת מעלית והסבל של הילדה, נמשך ונמשך.

הסיפור החל לפני למעלה משלוש שנים, כאשר ילדה חרדית מהעיר פתח תקווה, הסובלת מנכויות קשות וממוגבלות תנועתית, עלתה לכיתה א' ב'בית יעקב' המקומי, במרכז העיר.

בשל קשיי הנגשה של בית הספר, הוריה של הילדה בשילוב עסקנים מקומיים, הגישו בקשה למשרד החינוך שיאשר ויתקצב בניית מעלון או מעלית בבית הספר, כך שהילדה תוכל לנוע בחופשיות עם כסא הגלגלים עמו היא מתניידת.

"בחסדי שמיים", מספר אחד העסקנים שעסק בנושא, "הצלחנו להשיג לאחר שנה ועם קשיים מרובים, את התקצוב ממשרד החינוך, שאישר סכום של 900 אלף שקלים לשם כך".

האישור על התקציב לבניית מעלית

"שמחנו וברכנו על המוגמר", הוא מספר, "הסיפוק שלנו היה לראות את האמא המתמודדת עם בת כזו - מאושרת. אפילו רמי גרינברג, ראש העיר, התגאה בישיבת המועצה על ההישג המדובר ואף ניכס זאת לעצמו - כדי להוכיח כמה הוא דאוג לציבור החרדי, כביכול".

"מפה לשם", מוסיף אותו עסקן לספר, "עברו שנתיים תמימות, הילדה שהתחילה את בית הספר בכיתה א' נמצאת כיום בכיתה ד', אך כלום לא קרה מאז, ראש העיר שהתחייב - נעלם, למה? אולי הוא לא באמת דואג לחרדים".

לדבריו, "משרדי הממשלה השונים, שלחו מכתבים לעירייה בדרישה להבין מה קורה עם המעלית ולמה זה לא מבוצע, הרי יש את כל האישורים וצריך שהעירייה רק תתחיל להניע את המהלך כדי להקל על הסבל של הילדה".

שכן של המשפחה, אומר ל'כיכר השבת' בחריפות כי "אם זה לא היה בית ספר חרדי - בו אגב לומדים בצפיפות איומה מאות בנות חרדיות, כנראה שרמי גרינברג היה דואג לילדה הזו יותר. כמה רוע יש בלהשאיר ילדה מסכנה לסבול במשך כל כך הרבה שנים, כשיש תקציב בכדי לפתור את המצוקה".

כך או כך, ל'כיכר השבת' נודע כי משרד המשפטים, אף שלח לאחרונה מכתב תביעה לעירייה בה הוא פירט את כל המחדלים החמורים של העירייה לאורך השנתיים, מבקש את הכסף בחזרה ואף דורש שהעירייה תפצה את הורי הילדה הנכה.

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה רואה חשיבות ונותנת דגש מיוחד לנושא הנגשת מוסדות החינוך בעיר. מידי ישיבת מועצה ראש העיר מביא לאישור המועצה סעיפי הנגשה בעלות של מיליוני שקלים כמעט בכל חודש.

"ראש העיר רמי גרינברג עם כניסתו לתפקיד פעל כדי לפתור את הבעיה שהחלה עוד בעיצומה של הקדנציה העירונית הקודמת ולגייס תקציב לשם כך ממשרד החינוך. בניגוד לגרירת הרגליים של הנהלת העיר הקודמת בנושא, ראש העיר הפעיל את כובד משקלו כדי לפתור את הסוגיה שהינה מורכבת מבחינה תכנונית ובינתיים להתקין עבור התלמידה מעלון זמני בעלות של כ-80 אלף ₪. הורי התלמידה אישרו את התקנת המעלון המדובר בספטמבר 2019 ולאחר זמן קצר עם הקמת המעלון ההורים עידכנו כי הילדה חוששת מלהשתמש בו. מדובר במעלונים מיוחדים שיובאו מחו"ל במיוחד לצרכי התלמידה.

"יודגש כי על פי המלצת גורמי ההנדסה לא היה ניתן להקים מעלית בבית הספר המדובר, משום בעיות בטיחות, צפיפות ולא היה ניתן לבצע פיר מעלית במקום. על אף זאת, ראש העיר ערך סיור במקום מספר פעמים עם גורמי המקצוע ברשות כדי למצוא פתרון נוסף לשביעות רצון ההורים והתלמידה.

"בתוך כך העירייה רכשה מעלון נוסף בעלות של כ- 130 אלף ₪ שהוזמן כבר בתחילת אוקטובר 2020. זאת בשיתוף פעולה עם ההורים ולשביעות רצונם. המעלון החדש יגיע לארץ בחודשיים הקרובים ויותקן בהקדם לאחר מכן. יודגש כי בשנתיים האחרונות, מלבד התקנת המעלון הזמני, בוצעו בעלות מיליוני שקלים מספר הנגשות בבית הספר לרווחת התלמידה.

"בנוסף, מעיון קצר בלוחות הזמנים של פניות הגורמים השונים אל העירייה, והפעולות שנקטה העירייה, קל להסיק מהם כי כלל גורמי הרשות מאז כניסתו של ראש העיר לתפקיד לא ישבו רגל על רגל מול מצוקת התלמידה ואף להיפך, הללו ביצעו בשטח פעולות רבות – במסגרת היכולת הביצועית של המבנה, הסכמת ההורים והתלמידה.

"ככל שהוטלה האחריות על עיריית פתח תקווה מאז החל ראש העיר רמי גרינברג לכהן בתפקידו כראש העיר לפני כשנתיים (20/11/18), נקטה העירייה במגוון רחב של פעולות לקידום הנגישות בבית הספר עבור התלמידה - שכיום לומדת בכיתה ד'. גם התערבות משרד המשפטים והנציבות קורית הרבה (כמעט שנה) לפני כניסתו של ראש העיר לתפקיד".

המכתב החריף שנשלח לעירייה על-ידי משרד המשפטים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר