היי לאלפי רבבה

מתכוננת ללימודים? תכנית שילוב לאקדמיה

האוניברסיטה הפתוחה מאפשרת לבוגרות סמינר מסגרת לימודים המציעה לבנות, מלבד התפתחות מקצועית, גם התפתחות אישית, רוחנית ותורנית • ראיון שיסביר הכל (מקודם)

הביקוש למקצועות ההייטק מזנק ונוצרו אלפי משרות בתחום (צילום: שאטרסטוק)

ראיון עם הגב' רחל בן עוזיאל, מרכזת תכנית רבבה במרכז י.נ.ר

מהי תכנית רבבה?

תכנית "רבבה" מיועדת לבעלות יכולות לימודיות גבוהות ומציעה תואר ראשון במדעים – בהדגשת מדעי המחשב, של האוניברסיטה הפתוחה. מדובר בתואר יוקרתי המאפשר לבוגרות השתלבות מהירה בשוק העבודה במשרות נחשקות המאפשרות פרנסה בכבוד.

מסגרת הלימודים מציעה לבנות, מלבד התפתחות מקצועית, גם התפתחות אישית, רוחנית ותורנית.

לפרטים נוספים כנסי לכאן>>

למה דווקא מדעי המחשב?

העולם שלנו עובר טלטלות ושינויים רבים שהופכים אותו ליותר ויותר טכנולוגי. בעולם כזה, הביקוש למקצועות ההייטק מזנק ונוצרו אלפי משרות בתחום שמעניקים גם הזדמנות שווה למגזר החרדי, על מנת לאפשר למשפחות של בני תורה להתפרנס בכבוד.

למי מיועדת התוכנית?

התכנית מיועדת לבנות בעלות יכולות קוגניטיביות גבוהות. בדרך כלל ניתן לזהות אותן לפי הלימודים שלהן בסמינר – אלו שלמדו הנהלת חשבונות, תכנות, ואלה שפשוט היו טובות בחשיבה מתמטית. הבנות האלו יוצאות החוצה ומתפרנסות בכ 30 ₪ לשעה, בזמן שהן יכולות להרוויח למעלה מ 15 אלף בחודש... לכן אנו מחפשים את הבוגרות, שסיימו את הסמינר, שיתכן שהתחילו כבר להשתלב בשוק העבודה שיכולות למצות את היכולות הגבוהות שלהן. הלימודים הם פעם בשבוע בלבד, ולכן מתאימים גם לאברכיות צעירות.

חשוב לציין שהשכר לימוד הוא אוניברסיטאי, ומלבד זאת, יש מלגות גבוהות עד למימון כמעט מלא ובנוסף לכך גם מלגת קיום בשנה הראשונה. והכי חשוב – השמה מלאה בסיום הלימודים.

לפרטים נוספים כנסי לכאן>>

מה ערך המוסף של הלימודים של האוני' הפתוחה במרכז י.נ.ר במסגרת תכנית רבבה?

קודם כל מאחר וזה אוניברסיטה הפתוחה, אין חיוב של פסיכומטרי או בגרות. אנחנו מציעים להתחיל עם תכנית מכינה שניתנת ללא תשלום כלל על מנת ליישר קו מבחינת הדרישות הלימודיות. תכנית המכינה ניתנת ע"י מרכז כיוון, והיא חלק מהמעטפת שאנחנו נותנים לסטודנטיות שלנו. זוהי דוגמא לליווי האישי שניתן על ידי הצוות שלנו מההתחלה ועד לסיום התואר בהצלחה. אנחנו מלווים את הסטודנטיות בכל מה שהן צריכות, והופכים להם את התהליך לאפשרי ונעים ככל האפשר. בנוסף, הלימודים אחת לשבוע ואין בהם חובת נוכחות. כמו כן, יש את המלגת לימודים ומלגת הקיום בשנה הראשונה. לקראת סיום התואר, אנחנו נפעל להשמה של הסטודנטיות.

בנוסף לליווי המקצועי, יש ליווי רוחני וחברתי ולימודי קודש ברמה גבוהה. מלגת הקיום מחייבת השתתפות בלימודי הקודש. כך, התכנית מהווה גם מסגרת חברתית ותורנית.

הרב אליהו בן סימון, חבר הועדה הרוחנית של מרכז י.נ.ר, מו"צ בבית ההוראה "שערי הלכה ומשפט" וראש בית ההוראה "שלמות המשפחה" מוסיף:

אחד הקונפליקטים המשמעותיים ביותר בחייו של האדם האמוני כי השאלה של בין אמונה ובטחון לבין חובת ההשתדלות . אנחנו חיים בעולם המעשה, עולם שבשביל להצליח בשביל לעשות אנחנו צריכים מאד להתאמץ מאוד ועם כל זאת להאמין שהכל בגזרתו של הקדוש ברוך הוא, והגזרה אמת והחריצות שקר כמו שאומר הרמב"ן.

אבל בתוך המקום של חובת ההשתדלות, לימדו אותנו חכמינו שאנחנו צריכים לרכוש לעצמנו מקצוע, עד כדי כך שזו אחד מהחובות שהאבא או ההורה הם חייבים לעשות בעבור הילדים שלהם, ללמד אותם אומנות . נראה שתכנית "רבבה" מעניקה את ההזדמנות לרכוש מקצוע מכובד, מעשי פרקטי, כזה שמאפשר להשתלב בשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד.

אנחנו, בוועדה הרוחנית, אמונים על כך שהתכנים יהיו ראויים מבחינה הלכתית, גם מבחינת ההשקפה וגם מבחינת הסביבה הלימודית. הלימודים האקדמיים הם שפה מקצועית נרכשת והשילוב מעניק מכלול של תכנית מוצלחת ומיוחדת במינה.

אל תתפשרי על העתיד שלך ובואי לרכוש מקצוע מבוקש במסלול שמתאים במיוחד עבורך

לפרטים נוספים כנסי לכאן>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר