סערה בפתח תקווה

רמי גרינברג חסם את בית הספר בפני הילדות הקטנות; צפו

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל בשערי בית הספר 'בית יעקב', בניסיון להביא לסגירתו, תוך שהוא מונע כניסת ילדות קטנות - בטענה לתחלואה גבוהה, וזאת לכאורה בחוסר סמכות (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בטבת תשפ"א | 03.01.21
(צילום: באדיבות המצלם)

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

בצהרי יום שישי, הוציא גרינברג הודעה בקבוצות הוואטסאפ, בה כתב: "בי"ס בית יעקב יסודי לבנות במרכז העיר ברחוב סעדיה גאון - בעקבות תחלואה גבוהה בבית הספר מקפסולות שונות הוא ייסגר החל מיום ראשון ה 3/1 עד יום שישי ה 8/1 . הודעה על תאריך החזרה תינתן במהלך שבוע הבא בהתאם לתחלואה בבית הספר".

אלא שטענות לאיפה ואיפה מול מוסדות אחרים שלא נסגרו, למרות תחלואה גבוהה בהרבה, הובילה הורים לצאת נגד ההחלטה. כך למשל כתב אחד ההורים: "בשיחה שקיימתי עם מנהלת מטעם משרד החינוך הגב׳ רות אלמליח שראש העיר פנה לקבל את אישורה לסגירת בית הספר והיא לא נתנה לראש העיר את האישור על כך. בשל כך מחר הלימודים בבית הספר יתקיימו כרגיל, אין בסמכות ראש העיר לסגור את בית הספר".

בתגובה, כתב גרינברג בקבוצת הוואטסאפ: "בית הספר סגור. אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר. להזכירך הממשלה החליטה גם לסגור את החינוך ובגלל פוליטיקה קטנה והקדמת בחירות ועדת החינוך של הכנסת עשתה תרגילים. לא ניתן לחוסר אחריות לפגוע בתושבים ובעיר. מה שהחלטנו לאחר התייעצות ולאור הממצאים זה מה שיהיה".

רמי גרינברג והתלמידות, הבוקר (באדיבות המצלם)

בתגובה, מטה קורונה ב"חינוך העצמאי" הוציא הודעה להורים בה נאמר כי "ע"פ ההנחיות בערים המוגדרות ברמזור, ירוק וצהוב - מתקיימים לימודים בכל השכבות א' - ח' בקפסולות. כתומות ואדומות - בכיתות א'- ד כנ"ל ובכיתות ה' - ח' במרחבים הפתוחים או הקוליים.

"מברור שערכנו מול המשל"ט ומשרד הבריאות אין שנוי בהגדרת העיר פתח תקווה "צהובה" ובשיחה עם הנהלת משרד החינוך נמסר לנו שלא נתנה הנחיה חריגה לעיר. לאור האמור ומתוך דאגה שרמת התחלואה גבוה בכל העיר, יש להקפיד במשנה זהירות על הכללים; מסכות, ריחוק, חטוי והצהרות בריאות.

"הנהלת החינוך העצמאי אמונה על הוראתם הברורה של גדולי ישראל שליט"א להשתדל כמה שיותר ללמוד בבתי הספר מתוך הקפדה על כללי הזהירות וההנחיות המחייבות. הכיתות המחויבות בבידד ילמדו דרך המרחב הקולי. בברכת והסירותי מחלה מקירבך".

גם סיעת 'יהדות התורה' בעירייה הוציאה הודעה בנושא: "נוהלי סגירת בתי ספר בצורה חלקית או מלאה היא לפי מפת הרמזור, מפה שההחלטות על כניסה ויציאה אליה נקבעות בישיבת ממשלה בימי רביעי או חמישי. גם במידה והיא מוגדרת ככתומה הכתות שנסגרו הינם כתות ה-ח.

"לפי נתוני המפה העיר נמצאת ברמה צהובה, ומשכך בתי הספר פתוחים, למעט נקודות סגירה של כיתות בהם מתגלים ילדים חולים מאומתים. הסמכות היחידה לסגירה היא על פי החלטה במתכונת הנ"ל, החלטה במתכונת הנ"ל היא החלטה רוחבית שתשפיע על כלל בתי הספר בעיר.

"כמו"כ גם במידה וישנה התפרצות חריגה בבית ספר הסמכות לסגירה הינה של מנהלת המחוז החרדי, מבירור שלנו מולה לא התקבל אישור לסגירה של בית ספר כלשהו".

במקביל, הפיץ רמי גרינברג הודעה על תחלואה גבוהה במיוחד בחיידר "ברכת יעקב" במרכז העיר, תוך שהוא מביע זעם על כך שלא עודכן בריבוי החולים במקום.

"בואו תבינו כמה הפקרות יש:", כתב רמי גרינברג, "עכשיו בברור שערכתי באחד מתלמודי התורה במרכז העיר יש כ 40 חולים!!! 40 חולים!!! לעירייה הם דיווחו רק על מקרה אחד. וזה לפני שבדקתי מול שאר תלמודי התורה. הפקרות לא תיהיה כאן".

כעבור זמן קצר הוא הוסיף וכתב: "40 חולים שלא מדווחים. ועכשיו בואו נבדוק כמה אחיות של אותם תלמידים מברכת יעקב הגיעו ללמוד בבית יעקב למרות שאסור ובהך סכנו חיים של אחרים? שורה תחתונה תתעסקו במה שאתם אולי מבינים ואל תנסו להפריע לנו לנהל כאן את הדברים במקצועיות למען כלל הציבור".

בעקבות כך, ולאחר התייעצות עם גדולי ישראל, הודיעו בחיידר כי יעברו ללמוד היום במרחב הקולי. "לפני דקות אחדות פנו אלי הנהלת תלמוד תורה ברכת יעקב ברחוב הרצל והבהירו שקבלו הודעות ממספר משפחות על כך שילדיהם חולים. הנהלת התלמוד תורה בקשה לעבור ללמוד במרחב הקולי לאטר הממצאים. בקשתם התקבלה ומחר הלימודים בברכת יעקב רחוב הרצל יתקיימו במרחב הקולי ולא בתלמוד תורה", כך הודיע רמי גרינברג.

הבוקר, כאמור, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וחסם את מעברן של הבנות שהגיעו ללימודים כרגיל. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

"יש הרבה משפחות שלא מקבלים את ההודעות וואטסאפ שלו, ושלחו את הילדים לבית ספר, ההורים הלכו לעבודה ועכשיו הילדות מסתובבות ברחובות", אמר אחד ההורים.

וכך, במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רמי גרינברג מתעקש שלא לאפשר את פתיחת בית הספר, ומנגד צוות בית הספר המתין להיכנס, כהוראת משרד החינוך, לצד מאות ילדות שעמדו ברחוב, כשהם מתקשות להבין את פשר המהומה.

רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך לפי שעה, הילדות עדיין בחוץ.

בהודעה שנשלחה להורים ולתלמידות מטעם בית הספר, נאמר: "אי הוודאות גדולה, כידוע, ראש העיר סגר את בית הספר בניגוד להוראת החינוך העצמאי ובניגוד למשרד החינוך, כרגע יש דין ודברים בין הנוגעים בדבר, כמובן שיתבהרו העניינים נודיע.

הודעת בית הספר להורים ולתלמידות

"מאחר שראש העיר שלח את הילדות לביתן, נבקש מההורים לוודא שהבנות הגיעו הביתה, והיום בכל מקרה התלמידות מוזמנות להקשיב בקו בית הספר וללמוד דרך המרחב הקולי".

בשעת לילה מאוחרת, שיגרה דוברות העירייה הודעה מטעמו של גרינברג, על סגירת בית הספר, סגירה שהוגדרה כ"צעד אמיץ". בהודעה נאמר כי "בית הספר 'בית יעקב' ברחוב סעדיה גאון במרכז העיר פתח תקווה יסגר לחמישה ימים, החל מהיום (ראשון) ועד יום שישי השבוע, זאת בשל זינוק התחלואה בקרב התלמידות, והמלצת גורמי המקצוע - להשהות את הלימודים, כדי למנוע התפרצות תחלואה המונית.

"יצוין, כי במקבל פנו מנהלי מוסדות חינוך מהשכונה מיוזמתם לראש העיר ועדכנו אותו על כוונתם לסגור את המוסדות עד להודעה חדשה. אחד מהמוסדות הוא ת"ת 'ברכת יעקב', שם ע"פ עדכון ההנהלה קיימים עשרות תלמידים מאומתים לקורונה. מדובר כאמור במוסדות המשרתים את תלמידי תושבי אותה השכונה בה חלה עלייה בתחלואה בבית הספר 'בית יעקב'. בין היתר נסגרו מיוזמתם בית הספר 'אפיקים', וישיבת 'אמית'".

בהודעה נאמר כי "מדובר בצעד אמיץ של ראש העיר, שהחליט על סמך הנתונים האפידמיולוגים והמלצת גורמי המקצוע - לסגור את המוסד שלומדות בו מעל ל-1,000 תלמידות, כדי למנוע התפרצות המונית שלא ניתנת לשליטה". בהמשך ההודעה נטען כי ההחלטה על סגירת מערכתה חינוך או חלקה מתקבלת בערים ומועצות מקומיות נוספות.

"המטרה שלנו היא אחת – לקטוע את שרשרות הדבקה, לטובת התושבים ולמען בריאותם", טען ראש העיר, "אנחנו מבינים את הקושי, אך בד בבד נעשה כל שנצטרך כדי להיאבק בתחלואה. העובדה שמוסד כמו תלמוד תורה 'ברכת יעקב', שנשמע תמיד לגדולי ישראל, ושחרד לגרום ביטול תורה לתלמידיו, מכריז על סגירת שעריו בגלל התחלואה האדירה שלצערנו משתוללת שם, מלמדת עד כמה המצב התחלואתי בשכונה הוא כזה - שצריכים לעצור הכל ולהשתלט על שרשרות ההדבקה. אני קורא לכולם, לשנס מאתניים ולהצטרף למאבק - שכולנו מקווים שיהיה האחרון שניאלץ לנהל נגד הקורונה.

"מול הפעילות החשובה שאנו נוקטים, מצער מאוד לראות ניסיונות של כמה פוליטיקאים מגזריים - להתסיס את הציבור נגד ההחלטות הבריאותיות שלקחנו, כשבחוסר אחריות נפשע ומתוך כוונה פופוליסטית, הם מנסים לערער על ההחלטות המקצועיות ולוקחים על עצמם נזקים בריאותיים, חולי ומוות, שעלולים לצאת מאותו זלזול שהם משדרים לציבור.

"אנחנו מי שמביאים למגזר החרדי בעיר בשורה אדירה בבינוי ובהתפתחות בתי הספר, גם במרכז העיר, גם בשכונת גני הדר, וכך בשכונות נוספות. גם בבית הספר 'בית יעקב' שאותו הוריתי לסגור, אני מביא בשורה של תנופת בנייה שלא הייתה בו שנים, לעוד ועוד כיתות ודברים נוספים. ואלה מוסדות של הציבור החרדי שלא קיבלו דבר במשך שנים מאותם פוליטיקאים שמנהלים כעת מאבק פופוליסטי זול וחסר אחריות".

הבוקר, הוציאה סיעת יהדות התורה בעיריית פתח תקווה הודעה נוספת, בה נאמר כי "הבוקר נחשפנו למראות ועדויות מבית יעקב של החינוך העצמאי. 'סוף מעשה במחשבה תחילה' ומוטב היה לחסוך מהילדות הרכות וצוות המורות התנהגות בריונית ללא כל סמכות.

"כפי שציינו אמש הסמכות להורות על סגירת בית ספר היא של משרד החינוך בלבד. אין מן הראוי שעובדי עירייה ימנעו ממורות ותלמידות להיכנס בשערי בית הספר ואנו דורשים דיון חירום במועצת העיר על כך.

"אנו מצטערים צער רב שראש העיריה נמנע מהידברות עם ההורים ועם הנהלת בית הספר והורה על סגירתו ללא סמכות, ואף הגיע פיזית למקום לאכוף זאת. קשה להתעלם מן התחושה שבמקום לדאוג לבנית כיתות והרחבה של בית הספר (ואפילו התקנת מעלית מתוקצבת לילדה נכה מעוכבת בעיריה מזה שנתיים), מגיעים לבית הספר רק במקרים כאלו.

"בהתייעצות עם חכ"י יהדות התורה וגדולי ישראל, אנו קוראים לכל הנוגעים בנושא להימנע מאלימות ושיח מפלג ומתסיס ולפעול אך ורק לפי הנחיות משרד החינוך והממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר