"עם כל הצער שבדבר"

ש"ס תומכת בסגירת בית הספר בפתח תקווה

יו"ר ש"ס בפ"ת, אליהו גינת, פרסם הודעת תמיכה בראש העיר, רמי גרינברג, שעורר סערה לאחר שהחליט לסגור את בתי הספר בשל התחלואה: "הייתי שותף מלא להחלטה" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
רמי גרינברג על רקע כניסה לבית הספר (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס בעיר פתח תקווה, אליהו גינת, פרסם הודעת תמיכה בראש העיר, רמי גרינברג, שעורר סערה לאחר שהחליט לסגור בית ספר 'בית יעקב' של 'החינוך העצמאי' בשל "תחלואה גבוהה" ואמר כי היה שותף להחלטה וכי "צריך לקבל את ההחלטה, באומץ ונחישות".

בהודעה שפרסם יו"ר ש"ס בעיר, נכתב: "לשאלת רבים, אנו תומכים ומחזקים את ידי ראש העיר, שעומד בפרץ ועושה ימים כלילות לשמירה על בריאות התושבים. כראש אגף ביטחון וחרום הייתי שותף מלא להחלטת ראש העיר לסגור את המוסד וכמובן שאני תומך בה".

"עם כל הצער שבדבר", הוסיף גינת: "ואני מבין את כל ההשלכות, מדובר בהתפרצות שאנחנו חייבים לזהות ולעצור בזמן - למען בריאות הציבור. בבית יעקב ידוע לנו בינתיים לפחות על 10 בנות מאומתות ומאות בבידוד, ויש עוד מוסד מקביל עם 40 חולים שנסגר מרצון".

לדבריו: "בהתייעצות עם גורמי ביטחון וחרום קיבלנו החלטה. ידענו שתהיה התנגדות. אנחנו מודעים לקושי אבל כנבחרי ציבור, רובצת עלינו אחריות כבדה. אפשר להסכים איתנו ואפשר לחשוב אחרת. ברגע האמת צריך לקבל את ההחלטה, באומץ ונחישות.

"מדיניות האכיפה היא שיוויונית כלפי כלל המוסדות בעיר. גם מוסדות שאינם חרדים נסגרו, כאשר מצאנו לנכון לעשות זאת. אני קורא לכולם לשמור על ההנחיות, להזהר וכמובן להתחסן. בהתנהלות נכונה ואחראית נצא מזה בקרוב בע"ה".

המהומה בשערי בית הספר, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג פעל היום (ראשון) בשערי בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר, בניסיון להביא לסגירת בית הספר, בטענה לתחלואה גבוהה - וזאת לכאורה בחוסר סמכות, שכן לפי משרד החינוך והחינוך העצמאי, אין הצדקה לסגירת בית הספר. גרינברג מצדו טען כי "אנחנו אחראים על בריאות הציבור בעיר. לא אף אחד אחר".

לאחר דין ודברים שהתנהלו אמש בקבוצות הוואטסאפ בעיר סביב סגירת בית הספר, הבוקר, התייצב רמי גרינברג עם עובדי עירייה בשערי בית הספר וסגר את המוסד החינוכי. לא מעט הורים הביעו תרעומת רבה על ההתנהלות השערורייתית, והטיחו בפניו כי אין זה מסמכותו.

במשך שעה ארוכה המשיכו הוויכוחים בשערי בית הספר, כאשר רק לאחר השעה 09:00 בבוקר הגיעה למקום המשטרה וכן מפקחת מטעם משרד החינוך, שהורתה לפתוח את בית הספר. ראש העיר רמי גרינברג עזב את המקום ומורות בית הספר נכנסו, אך הילדות נותרו בחוץ ונשלחו ללמוד היום במרחב הקולי.

כזכור, ח"כ אליהו ברוכי, תושב העיר ולשעבר יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בעירייה, פנה הבוקר אל עו"ד דני חורין, שמונה לאחרונה למ"מ מנהל מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, "הנידון: התערבותך המיידית בדבר סגירת ביה"ס 'בית יעקב' בפתח תקווה בידי ראש העיר בעקבות תחלואה בקורונה".

במכתבו, כותב ח"כ ברוכי: "בהמשך לשיחתנו הבוקר בנושא החמור שבנידון, הנני לפרוש לפניך את מלוא הפרטים. בית הספר 'בית יעקב' במרכז העיר פתח תקווה, הנמנה עם מוסדות המוכש"ר ומונה מעל אלף תלמידות, מתנהל על פי הנחיות משרד החינוך בכל הנוגע לטיפול במגפת הקורונה.

"לאחרונה התגלו בבית הספר מספר מקרי תחלואה וההנהלה פעלה מיידית בנושא בהתאם להחלטות הממשלה. עם זאת, באופן שרירותי וברוטאלי הגיע ראש העיר פתח תקווה אל המוסד ודרש לסגור את בית הספר לאלתר על אלף תלמידותיו".

ברוכי מציין עוד: "יוזכר כי 'מתווה הרמזור' קובע כי רק בערים כתומות ואדומות (פתח תקווה מוגדרת עיר צהובה) תיסגר מערכת החינוך, זאת כמובן בהכללת כל מוסדות החינוך בעיר ולא בנוגע למוסד יחידני כזה או אחר. כמו כן, החלטות אלה מתקבלות בידי הממשלה בלבד בסופו של כל שבוע, ולא בידי ראש הרשות המקומית".

"בהתאם לנ"ל ועל רקע חומרת הדברים ודחיפותם", כותב ח"כ ברוכי, "אבקש לקבל לאלתר את חוות דעתך המשפטית בדבר סמכות ראש העירייה לפעול בניגוד לעמדת הממשלה והוראות משרד החינוך, ולמסור הנחיות ברורות וסדורות בעניין לראש עיריית פתח תקווה וליועץ המשפטי של העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר