הדרמה החסידית

לראשונה: גיבוי רשמי לקהילה של הגר"ש אלתר ב'המבשר'

הפורשים מגור, שעד כה זכו באופן גורף להתעלמות מוחלטת מכלי התקשורת הממסדיים, עלו כעת על המפה, אחרי העימות בסופ"ש. למרות הנימוק הרשמי לפרסום ב'המבשר', יש הקשר פוליטי זועק (טור)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת - ודבר אמת)

אחרי הפריצה לחדרו של האדמו"ר ה'פני מנחם' מגור, חתמו בניו וחתנו על מכתב מחאה, שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', והבוקר (ראשון), הופתעו קוראי 'המבשר' לראות את המכתב מתנוסס בראש העיתון.

כנהוג במכתבים של גדולי ישראל, אדמו"רים ורבנים, גם מכתב זה התפרסם בראש העמוד, סמוך ללוגו העיתון, ליד בקשה להתפלל לרפואת הגרמ"ד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק.

המכתב, נשלח אל העיתונים אך רק בעיתון 'המבשר' בחרו לפרסם אותו, תוך שהם מסבירים כי הם לא מחרימים רבנים, וכי כל מכתב הנשלח אליהם מגדולי ישראל - מתפרסם.

בכך, לראשונה מאז הפרישה מחסידות גור, גיבוי רשמי מאחד היומונים ומפלג באגודת ישראל, לקהילה בראשות הגר"ש אלתר.

העיתון, שהוקם על בסיס טענות של הדרת קהילות שלמות על ידי אגודת ישראל במשך שנים, נוקם כיום, גם אם לא במוצהר, בעיתון 'המודיע' ובחסידות גור השולטת בו, על ידי הכרה בפלג שפרש מהחסידות, ובפרסום המכתב של הגר"ש אלתר ואחיו.

המבשר, הבוקר (צילום: סריקה)

אבל אי אפשר להתעלם מההקשר הפוליטי המובהק, בימים בהם מנהלים שלומי אמונים ובעלזא מאבק נגד הסיעה המרכזית, בתוך אגודת ישראל.

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר פועלים להקמת ועדת כספים לסיעה, דורשים מקום לבעלזא לפני ויז'ניץ ולמקם במקום החמישי נציג של שלומי אמונים ולא להעניק מקום נוסף לחסידות גור.

הדרישה לקיים פריימריז ירדה מהפרק. הן בשל העובדה שהיא נדחתה יותר מידי פעמים ולא עלתה כלל לדיון רציני, והן בשל החשש בשלומי אמונים כי יהיו חסידויות שונות, בהם באיאן וצאנז, הקהילות הגדולות בשלומי אמונים, שאולי יעדיפו לתמוך בסיעה המרכזית של גור, ולא בפרוש.

כעת, המגמה השתנתה. ממקום של חשש כי גור תנגוס בשלומי אמונים, פרוש נוגס בסיעה המרכזית. עם גיבוי של האדמו"ר מבעלזא למהלכים הפוליטיים שלו ושל אייכלר בתוך מועצת גדולי התורה, מתערב העיתון בשליטתו במחלוקת הגוראית, לראשונה, לטובת הגר"ש אלתר.

הנימוק אומנם לא פוליטי. "אנחנו לא מחרימים קהילות קדושות", מסבירים שם, אבל קשה עד בלתי אפשרי להתנתק מהקונטקס הפוליטי.

בבחירות האחרונות, כבר ניסו יחצ"נים שונים לעלות ספינים לגבי הקולות של קהילת הגר"ש אלתר, המונה למעלה מאלף קולות לפי ההערכות הממעיטות בכוחם.

"הם יצביעו ש"ס", טענו - והוכחשו במהירות. הרבי הפני מנחם היה נשיא אגודת ישראל, בנו לא יורה להצביע למפלגה אחרת, הסבירו בקהילה. אבל לתמוך דווקא בסיעה המרכזית בתוך אגודת ישראל? כאן האפשרויות עדיין פתוחות. הסנונית הראשונה, נצפתה הבוקר בעיתון המבשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר