סגירת בית הספר

"השותפות תיבחן"; גרסת עיריית פתח תקווה לסערה

ההתנגדות החריפה לניסיון ראש העיר רמי גרינברג, לסגור את בית הספר, יובילו לבחינה מחודשת של השותפות, מצדו; כך אומר גורם בעירייה שמציג את גרסתם להתרחשות (אקטואליה)

רמי גרינברג ותלמידות בשערי בית הספר, אתמול (צילום: באדיבות המצלם)

מהומה של ממש פרצה בפתח תקווה, מאז סוף השבוע בואכה יום ראשון, בעקבות החלטת ראש העיר רמי גרינברג לסגור את בית הספר 'בית יעקב' של 'החינוך העצמאי'.

בעוד גרינברג טען כי יש "תחלואה גבוהה" במקום וכי הצעד נועד לשמור על בריאותם של התלמידות, ההורים כמו גם הנהלת בית הספר והחינוך העצמאי, התנגדו לצעד בחריפות. בסופו של דבר, הבוקר, בית הספר נותר פתוח, לאחר שמשרד החינוך הבהיר כי אין בסמכותו של גרינברג לסגור את בית הספר.

כעת, מציג גורם בעירייה, בשיחה עם 'כיכר השבת', את גרסתם להתרחשות ומבהיר כי האמון של ראש העיר מול בית הספר - נסדק, וכעת השותפות בין הצדדים, תיבחן מחדש.

"ראש העיר פעל נטו ממקום של ניסיון לעצור את התחלואה המשתוללת", אומר הגורם, "הוא מבין שהוא נתקל פה בפוליטיקה ובטקטיקות זולות שמשפיעות כאן, כנראה, על כל מערך השיקולים של מקבלי ההחלטות בקרב גורמי החינוך השונים הרלוונטיים למקרה".

לדבריו, "כעס של חלק מההורים - הוא דבר מובן, אבל לא ההתנהלות של הגורמים המקצועיים, שביום יום יושבים בלשכתו ומבקשים ואף מקבלים כל דבר שהם חפצים בו לטובת בית הספר והתלמידות".

"מבחינת ראש העיר", מוסיף הגורם, "הוא ראה אותם עד היום כשותפים נאמנים לעשייה וקידום החינוך והתועלת של התלמידות, ובמסגרת זאת הוא קידם שם דברים שהם לא חלמו עליו עד היום, ואין הגזמה בכלל במילותיי, אתם מוזמנים לשאול אותם בעצמכם.

המהומה בשערי ביתה ספר (צילום: באדיבות המצלם)

"במסגרת זאת הוא גם ציפה להבנה בסיסית ושותפות מינימלית בקידום בקשה חריגה מעט, שגם היא נעשית נטו לתועלת התלמידות והמשפחות - לסגור את בית הספר לחמישה ימים, כשברקע סגירת מוסדות חינוך חרדים ושאינם, בערים רבות ברחבי הארץ, וברקע התחלואה העולה וההחלטות המסתמנות גם ככה לסגור הכל".

"במקום זאת", מתאר הגורם את שהתרחש, "הוא נתקל בחוסר שיתוף פעולה מינימלי, משל הוא ביקש לסגור את שערי בית הספר לנצח - הן מצד הנהלת החינוך העצמאי, שידעה תוך כדי לשלוח לו מכתב תמיכה בתנופת הבניה שהוא מביא לבית הספר אחרי 20 שנה שלא זז שם כלום, והן מצד הנהלת בית הספר.

"נתנו לכולם לשפוך את דמו כאילו הביא בקשה חריגה ומשונה ונגיף הקורונה התפרץ רק אתמול, ואיש לא מבין למה רוצים לסגור ועל איזו תחלואה מדברים".

הגורם מתייחס לטענות על השומר והמזכירה שנעדרו מבית הספר הבוקר, ואומר כי "זה לא שומר שלא הגיע היום, זה לא מזכירה שלא הגיעה - זה הרבה מעבר לזה".

לדבריו, "מבחינתו, אם אין שותפות בסיסית, ו'נאסר' עליו לקחת אחריות ולפעול למיגור התחלואה במקום, וישלחו אותו במקום זה לרחוץ בדם הפופוליזם של כמה פוליטיקיאים וכמה כתבות, אז השותפות מצידו תיבחן שוב. המצב הנוכחי הוא לא ראוי ולא יכול להמשיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר