"קשה לעצום עיניים"

מספרים מפחידים: 19.5% מהנבדקים במגזר- חיוביים לנגיף

מנתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי 19.5% מהנבדקים במגזר החרדי - חיוביים לקורונה • 2434 מאומתים חדשים, רק אתמול • במהלך השבוע שעבר 15 חרדים - נפטרו (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מנתונים פנימיים של משרד הבריאות, שהגיעו לידי 'כיכר השבת', עולה כי התחלואה במגזר החרדי מגיעה לשיאים שליליים. במשרד הבריאות מגדירים את תמונת התחלואה במגזר כ'מצב חירום'.

מהנתונים עולה כי רק אתמול נחשפו בישראל 2,434 חולים חדשים במגזר החרדי. מדובר ב-29% מכלל החולים החדשים אתמול. אחוז הבדיקות החיוביות במגזר עומד על 19.5%, בעוד במגזר הכללי אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 7.7% בלבד.

באשר למספר הבדיקות המבוצעות, במגזר החרדי המספר עומד על 108.6 ל-10 אלף, בעוד במגזר הכללי מספר הבדיקות עומד על 120.2 ל-10 אלף.

מהנתונים עולה כי כלל הערים החרדיות והשכונות החרדיות בירושלים - אדומות בצבעי רמזור משרד הבריאות. בראש הטבלה נמצאת ביתר עילית עם אחוז בדיקות חיוביות העומד על 25.8%.

הערים החרדיות אדומות

העיר אלעד נמצאת גם היא בראש הטבלה עם 18.55% בדיקות חיוביות. במודיעין עילית נרשם 17.69% בדיקות חיוביות. בבני ברק נחשפו בשבוע האחרון 1,919 חולים חדשים, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 15.17%.

בקריית יערים - גם היא אדומה - ישנה עליה בתחלואה, ואחוז הבדיקות החיוביות עומד על 12,95%. רכסים סוגרת את הבטלה עם 15.58% בדיקות חיוביות.

גורם בכיר במשרד הבריאות אומר הבוקר ל'כיכר השבת' כי: "המוטציה הבריטית פועלת בקצב מסחרר. אנחנו בעיצומו של גל תחלואה מהיר יותר מהסיבוב הראשון והשני. זה בא לידי ביטוי בחולים קשים וגם בתמותה. רק במוצאי שבת האחרונה הסתלקו שתי אמהות צעירות לאחר שחלו בקורונה והותירו יתומים. רק במהלך השבוע שעבר נפטרו 15 חרדים. קשה לעצום עיניים ולהמשיך את השגרה כאילו לא מתרחש דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר