התחלואה בירושלים

ליאון הציע לסגור את החיידרים; שר התורה אישר - בתנאים

ראש עיריית ירושלים מודאג מעליית התחלואה בבירה, אך הוא מבין שכדי לסגור מוסדות חינוך - הוא צריך את אישור הרבנים. לשם כך הציב שלושה תנאים בפני הגר"ח קנייבסקי שהשיב בחיוב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משה ליאון עם הגר"ח קנייבסקי, הערב (צילום: שוקי לרר)

לקראת הסגר המהודק, שצפוי להתחיל ביום שישי הקרוב ויכלול גם את מוסדות החינוך, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הגיע הערב (שלישי) להתברך אצל מרן הגר"ח קנייבסקי ולהתייעץ בנוגע לסגירת כל מוסדות הלימוד בבירה.

ראש העיר אשר מכיר את דעתו של מרן הגר"ח, בנוגע לסגירת תלמודי תורה וישיבות, החליט לבוא עם מתווה יצירתי משלו, אותו הציעו בפני שר התורה.

המתווה של ליאון, כולל שלושה תנאים: הראשון - סגירה הרמטית של המוסדות לעשרה ימים עם אפשרות הארכה של עד שבועיים - אך לא יותר מזה, השני - שיש באמת סגר אמיתי במדינה, והשלישי - שבזמן שהמוסדות סגורים, כל צוות החינוך יתחסן.

אחד הנוכחים שהיה בחדר בשעת ההתייעצות, מספר ל'כיכר השבת' כי "ליאון אמנם לא הציג את הדברים בפני הרב אלא יועצו אבל בפעם הראשונה, רבי חיים קנייבסקי הסכים לשמוע על מתווה של סגירת התלמודי תורה, אך הוא התנה זאת רק במידה שאכן יתקיימו שלושת התנאים".

"למעשה", אומר אותו גורם, "הגר"ח פסק לראש העיר כי הוא אכן מקבל את התנאים ויאשר זאת סופית מתי שזה יגיע לידי מעשה והסגר אכן יתחיל".

ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שהיה אחראי על הצגת הדברים בפני הגר"ח וקבלת האישור העקרוני, הוא מקורב לראש העיר ולבית ברחוב רשב"ם.

בנוסף, נודע ל'כיכר השבת', כי במסגרת הסגר האדוק המתוכנן, יתאפשר לבחורי הישיבות הגדולות להישאר בישיבה - במסגרת פנימייתית ללא שום אפשרות יציאה והישיבות יהיו בין מוסדות הלימוד שיוחרגו.

(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)
(צילום: שוקי לרר)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר