התפשטות ה'קורונה'

הגר"ג אדלשטיין: 'יש אלפי חולים - רק מזלזול; צריך להיזהר'

במהלך שיחתו השבועית התייחס הגאון רבי גרשון אדלשטיין לתחלואה הגבוהה בקורונה, ואמר כי זה קורה רק בגלל שמזלזלים בשמירת הבריאות, והורה: "להיזהר בזהירות של מאה אחוז" • צפו (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
דברי ראש הישיבה (צילום: ללא קרדיט)

"צריך להיזהר בזהירות של מאה אחוז", כך ביקש הערב (שלישי) ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, בהתייחסו לתחלואה הגבוהה במגיפת הקורונה.

את הדברים אמר ראש הישיבה במהלך שיחתו השבועית, לתלמידים ואברכים, אשר נמסרה ממעונו שברחוב ראב"ד בבני ברק.

"יש דבר שנוגע למעשה בענין מחלת הקורונה", אמר הגר"ג, "היה מצב שכבר נהיה הרבה יותר טוב, מחמת שנזהרו. אבל היתה הרווחה, והתחילו לזלזל ומיד יש המון חולים, אלפי חולים".

"יש גם אנשים שהם בסיכון ולהם זה יותר מסוכן", הוסיף ראש הישיבה, "והכל בא מזלזול בשמירת הבריאות".

"וזה לא רק כלפי עצמו, אלא גם מדביק אחרים ומזיק לאחרים והוא רודף", התריע הגר"ג, "והציבור צריך לדעת, להיזהר בזהירות של מאה אחוז, לפי ההוראות הידועות של הרופאים, להיזהר שלא יזיק את אחרים, לשמור כל כללי הזהירות בשלימות, ואז בעזרת השם כולם יהיו בריאים. זה דבר מסוכן...".

כזכור, במכתב לציבור שפורסם בתחילת השבוע, קראו גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לציבור על חובת הזהירות והשמירה לאור העלייה בתחלואה.

במכתב שנכתב בשמם של גדולי ישראל נכתב: "עקב ריבוי הנדבקים מהנגיף בימים אלו, ועל מנת למנוע סכנה חולי ומכאוב ח"ו, ושלא יגרום לביטול תלמוד תורה ותפילה בציבור, יש להוסיף ולהקפיד מאוד על דרכי השמירה והזהירות".

גדולי ישראל, הוסיפו וקראו למבוגרים ובעלי החשש (קבוצות סיכון) "וכל מי שביכולתו" - שיקפידו שלא לשהות במקומות סגורים "ואף ישתדלו להתפלל בחצרות ובמקומות הפתוחים".

כמו כן, הרבנים הורו במכתב: "בקפידא גמורה שלא להתקהל באופן המסוכן בשמחות ובכל התכסות שהיא", וכן מורים כי "יש לקיים את השמחות במרחק הנדרש וללא התקהלות".

"כל אלו שיש להם אפילו רק חשש חולי", הורו גדולי ישראל, "יקפידו שלא להגיע למקומות הציבור, ואף לא להיכלי התורה, בתי הכנסיות ומוסדות החינוך".

את המכתב החדש, סיימו גדולי ישראל בקריאה ש"כל מי שבאפשרותו להתחסן ראוי שיעשה כן, בתפילה שיהא עסק זה לרפואה והשתדלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר