"היה טראומטי"

גרמניה: שתוי שלף סכין; רב ספג אנטישמיות

שתי תקריות אנטישמיות שאירעו בגרמניה בימים האחרונים מוסיפים לעורר דאגה בקרב הקהילות היהודיות • הרב החב"די שהותקף: 'אנשים צעקו מהחלונות על התוקף' (חדשות, עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
שוטרים גרמנים מבצעים מעצר (צילום: Shutterstock)

אנטישמיות בגרמניה: שתי תקריות שאירעו במדינה בימים האחרונים מוסיפים להדאיג את הקהילות היהודיות של גרמניה.

התקרית הראשונה אירעה בליל שבת בעיר אופנבך. הרב החב"די המקומי, הרב מענדל גורביץ, צעד עם בניו בחזרה מתפילת ערבית - ולפתע ניגש אליהם אדם שצרח דברי אנטישמיות אלימים ואף הציג בפניהם סמלים ניאו-נאציים.

למרבה הרווחה, עוברי אורח רבים התערבו וצעקו על התוקף האנטישמי. כמה עדי ראייה הזמינו משטרה, וכמה מהם נצמדו אליו ומנעו ממנו להימלט מן הזירה עד להגעת כוחות הביטחון - כך מדווח האתר היהודי 'אלגימיינר'.

המשטרה מסרה, כי היא עצרה באירוע גבר בן 46 בחשד להסתה, שיח שנאה והצגת סמלים שנאסרו בחוקה הגרמנית.

הרב גורביץ הגיב מאוחר יותר, כי האירוע היה "טראומטי", אולם תגובת עוברי האורח היתה מופתית. לדבריו, "אנשים התערבו מכל חלון, צעקו לעבר התוקף, הגנו עלינו וקראו למשטרה. חלק עזבו את בתיהם ועקבו אחריו ברגל או ברכב. זה היה 'פיצוץ' פתאומי של אהבה ותמיכה".

יצוין, כי זו גם לא הפעם הראשונה בה הרב אופנבך מותקף. לפני כשלוש שנים, הותקף הרב בידי מספר נערים בקריאות אנטישמיות כשהיה בדרכו לבית הכנסת.

הרב מענדל גורביץ (צילום: פייסבוק)

התקרית השנייה אירעה שלשום (שני) בברלין הבירה. יהודי תושב העיר שצעד לתומו ברחוב, הותקף בידי אנטישמי שיכור שבידו סכין.

לפי דיווח בכתב העת היהודי-גרמני Juedische Allgemeine, משטרת ברלין הוזעקה לזירה ברובע שטגליץ בעיר, בעקבות 'עימות בין שני גברים'.

בהגיעה למקום התברר, כי צעיר גרמני שתוי בן 28 פלט אמירות אנטישמיות כלפי יהודי בן 33. לאחר מכן עזב את המקום, ולאחר מכן חזר כשבידו סכין, שבה ניסה לדקור את היהודי.

האתר מדווח, כי היהודי הגן על עצמו מפני התוקף האנטישמי בעזרת גז פלפל.

השוטרים ביצעו בדיקת 'ינשוף' על התוקף וגילו, כי בדמו ישנה כמות אלכוהול גבוהה. בשלב זה ניסה האיש לתקוף גם את השוטרים. הוא נעצר באשמת שיח שנאה, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפת שוטרים.

תקיפות אנטישמיות בגרמניה בשנת 2019 גדלו ב-13% לעומת השנה הקודמת, כאשר דווחו למעלה מ-2,000 תקריות - הכמות הגבוהה ביותר מאז התחילה הממשלה לתעד. אם לא די בכך, תיאוריות קונספירציה אנטישמיות הנוגעות לנגיף הקורונה הותירו השנה את הקהילה היהודית חשופה להסתה ואלימות ברשת וברחובות.

כהוכחה לכך ניתן להצביע על דו"ח ספטמבר 2020 של המחלקה למחקר ומידע על אנטישמיות בברלין:

410 אירועים אנטישמיים תועדו במחצית הראשונה של 2020 - יותר משניים ביום. פעולות אלה כללו 6 תקיפות פיזיות, 25 מקרים של נזק לרכוש, 20 איומים, 58 מעשי תעמולה אנטישמית ו- 301 התנהגויות זדוניות.

בית כנסת בברלין (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר