הסגר השלישי

בשיחה עם נתניהו: "הגר"ח הורה לסגור את החיידרים"

ראש הממשלה שוחח עם נכדו של מרן שר התורה שעדכן כי הגר"ח קנייבסקי הורה הבוקר לסגור את תלמודי התורה לכמה ימים; הגר"ג אדלשטיין צירף את חתימתו להוראה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"א | 07.01.21
(צילום: David Cohen/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) טלפונית עם יעקני קנייבסקי, נכדו של שר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי שעדכן כי בהוראת סבו - תלמודי התורה יסגרו למספר ימים.

נכדו של מרן סיפר לנתניהו כי הגר"ח הורה הבוקר לסגור לכמה ימים את החיידרים, וזאת בשל התחלואה הקשה בנגיף הקורונה.

במכתב עליו חתמו מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין נכתב כי "לאחר שבעוונותינו הרבים נאלצים תינוקות של בית רבן ללמוד בביתם לזמן קצר בגלל ריבוי החולים, על המנהלים והמלמדים עם ההורים מוטלת החובה לעשות כל מאמץ שחס וחלילה לא יגרם ביטול תורה של תשב"ר ולעודד הלימוד והתפילה ביתר שאת וביתר עוז".

כמו כן מורים הרבנים: "לפתוח מחדש את הת"תים מיד כשמתאפשר".

בפנייה לילדים הרכים הם כותבים: "ואתם תשב"ר הטהורים שבזכות הבל פיכם הטהור מתקיים העולם, תתחזקו מאוד בימים אלו, בתורה, פילה וכיבוד אב ואם, ותזכו לגדול תלמידי חכמים מופלגים, מתוך בריות גופא ונהורא מעליה".

אתמול שוחח נתניהו עם ח"כ ישראל אייכלר וביקש ממנו להעביר מסר בנושא לאדמו"ר מבעלזא, מתוך הסבר כי הפעם מדובר בסגר קצר וממוקד, בתקווה שהחיסונים ישפיעו ולא נצטרך לסגר נוסף.

כך יימנע ביטול תורה, מערכת החינוך תוכל לחזור לקדמותה ובאי בתי הכנסת יוכלו להתפלל בבריאות איתנה. "אך בינתיים אנו זקוקים לעזרת כל הציבור למאמץ מאוחד, להורדת התחלואה על ידי סגר הדוק בכל המגזרים והגילאים".

הבוקר התפרסם מכתב על דעתם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, מכתב עם הנחיות להורים ומחנכים כיצד לנהוג בתלמידים הנשארים בבית.

הגר"ג חותם על המכתב

"בעקבות המצב נקראים ההורים לעקוב בעינא פקיחא על התלמידים בעת שנאלצים להישאר בביתם, ולהשתדל להשרות אוירה נעימה בבית".

עוד מוסיפים גדולי ישראל כי "זכות וחובה שהמחנכים יתמידו בקשר קבוע עם התלמידים, שיקבעו מקום לתפילתם, ושישמרו סדרי הלימוד והתפילות".

"והעיקר לשמור על קניני הרוח שלא יפסדו, וכמאחז"ל קשין דברי תורה לקנותם ככלי זהב ונוחין לאבדן ככלי זכוכית", כותבים לסיום הרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר