המסמך המלא

אלו סעיפי האישום נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי

עסקת נדלן בשכונת גבעת שאול, הכנסות מחברת גרין אושן והכנסות מחברת בת של אגד וממשה הבא • אלו סעיפי כתב האישום - בכפוף לשימוע - נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
היועמ"ש אביחי מנדלבליט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שישי) כי החליט להגיש כתב אישום נגד יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, בגין עבירות מס בלבד. במסמך שהעביר לפרקליטי דרעי מפרטי היועמ"ש את שלבי החקירה וקבלת ההחלטות במשרד המשפטים, הליך שנמשך חמש שנים.

יצוין בפתח החלטתו מדגיש מנדלבליט כי הוא מנקה את דרעי מכל החשדות לעבירות של שחיתות שלטונית: "לא נמצא בסיס ראייתי להוכחת החשד המשמעותי - אשר עמד ביסוד החקירה - לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי השר אריה דרעי".

עסקת גבעת שאול

עניינה של פרשה זו בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר השר דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים, שבו החלה בניית בניין מגורים בן 5 דירות. בהתאם לחומר הראיות שנאסף, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח על העסקה (מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, כללו מצגים כוזבים לכאורה, לרבות גובה התמורה שבעסקה, תיארוך העסקה לאחור, והצגת המגרש הנמכר כמגרש ריק במקום מצבו האמיתי כבניין מגורים מתהווה.

הכנסות מחברת גרין אושן

גרין אושן הייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. על-פי החשד, בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לשר דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. הראיות מלמדות, כי לפי הוראתו של השר דרעי, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה השר דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף ש"ח כנגד חשבוניות "ייעוץ" כוזבות לכאורה שהפיק משרד עו"ד שלמה דרעי.

אריה דרעי משוכנע: התיק ייסגר

הכנסות מחברת בת של אגד וממשה הבא

על-פי החשד, בשנת 2012 השר דרעי העניק שירותי ייעוץ ושיווק למיזם משותף של איש העסקים משה הבא ואגד חברה לתחבורה בע"מ. השר דרעי ביקש לכאורה לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180 אלף ש"ח שתשולם לעמותת כרמי העיר, של מקורבו יהודה אזרד, אשר סייע לו לאורך השנים. שכר זה, אשר חייב במס, לא דווח בדו"חותיו האישיים של השר דרעי או של החברה שבבעלותו למס הכנסה. בנוסף, באותם ימים שילם הבא מחשבונו הפרטי לחשבונו הפרטי של השר דרעי סך 100 אלף ש"ח נוספים, המהווים הכנסה שלא דווחה למס הכנסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר