למרות הבקשה החוזרת

מבוכה למשטרה: בית המשפט שחרר את המתפלל מביתר

ביום שישי האחרון, פרצה מהומה ב'שטיבלאך' בביתר, המשטרה ריססה גז מדמיע ואף עצרה את אחד המתפללים, לאחר שהגיעו לבית המשפט, השופט סרב לבקשת המשטרה להאריך את המעצר (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
האברך נעצר על ידי המשטרה (צילום: באדיבות המצלם)

ביום שישי האחרון, פרצה מהומה בעיר ביתר עילית, לאחר ששוטרים הגיעו לפזר מתפללים מה'שטיבלאך', השוטרים התיזו גז מדמיע על המתפללים ועצרה את אחד המתפללים, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו אך נדחתה על ידי בית המשפט.

השוטרים, הגיעו כדי לאכוף את תקנות הקורונה בבית כנסת מרכזי בגבעה A בביתר עילית, לאחר שפרצו מהומות במקום, המשטרה עצרה מתפלל אבא ל-7 ילדים.

אחרי 4 שעות, עוד לפני החקירה, אותו מתפלל הובא לבית המשפט השלום בירושלים, כאשר המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו, בחשד שתקף שוטרים בכניסה לבית כנסת וגם איים על אחת השוטרות.

נציג המשטרה טען במהלך הדיון בבית המשפט, כי השוטר שהגיע למקום, ביקש להגיע אל גבאי בית הכנסת - מה שנמנע ממנו, על ידי המתפללים.

אחד המתפללים ששהה מחוץ לרחבת בית הכנס הגיע לשוטרת - דחף אותה, ואחר כך אף הכה אותה בפניה, כששוטר אחר בא לסייע, הודיעו למשיב שהוא עצור ואז החלה מהומה.

המתפללים שהיו שם, כולל העצור, ניסו למלט אותו מידי השוטרים והשוטר נאלץ להשתמש בגז מדמיע.

עורך דינו של החשוד מנחם שטאובר, אמר בבית משפט: "תחילתו של האירוע אינו ברור דיו. גרסת החשוד היא שהשוטרים התנכלו אליו, ללא שקדם כל התגרות או אמירה מצידו, לאחר מכן בעודו שוכב על הרצפה, הותקף על ידי שוטר ונפצע".

עוד הוסיף שטאובר לטעון: "כפי שבית המשפט יכול להתרשם מפניו, רוסס לעברו גז מדמיע. אציין, כי המשיב נעדר עבר פלילי, אב ל-7 ילדים, מנהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. מצער כי הטוען לא נותן הסבר או תשובה אם יש מדיניות אחידה כי בהתאם להחלטות שאני מציג עולה תמונה אחרת בו באירועים דומים לחלוטין שהתרחשו לרוב התבקשה הרחקה מאזורים מסוימים".

לבסוף, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה ושחרר את החשוד בתנאים מגבילים - למעצר בית, כאשר המשטרה ביקשה להגיש ערר על ההחלטה, ובצעד חריג, השופט דחה גם את הבקשה הזו ושחרר את החשוד.

התיעוד של המשטרה מהמהומה (דוברות המשטרה)

משטרת ישראל הגיבה על המעצר כך: "בהמשך לאירוע התקהלות של עשרות מתפללים בבית כנסת בביתר עילית שבמהלכו הותקפו שוטרים שהוזעקו למקום, מצורף תיעוד ממצלמות הגוף שבו נראה החשוד שנעצר כשהוא מאיים על השוטרים ותוקף אותם בעת שביצעו במקום פעילות אכיפה".

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של החשוד ומי שהיה סביבו שבנוסף להפרה בוטה של התקנות ומגבלת ההתקהלות בחרו להתעמת עם השוטרים שביצעו תפקידם כחוק למען בריאות הציבור, במשטרה מדגישים כי התנהלות פסולה וחמורה מעין זאת, תתקל באכיפה נחושה ובלתי מתפשרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר