יוֹמָא טָבָא לרַבָּנָן

עשרות רבנים מרחבי העולם יצורפו ל'וועידת רבני אירופה'

עשרות רבנים ממדינות; ערב, המפרץ, אפריקה ודרום אמריקה יצורפו כחברים עמיתים ב'ועידת רבני אירופה', בראשות יעמדו הגאון רבי דוד יוסף ורבה של דרא"פ, הרב זאב גולדשטיין (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב דוד יוסף לצד הרב גולדשטיין (צילום: אלי איטקין, ועידת רבני אירופה)

הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' אישרה היום (ראשון) את צירופם של רבנים חדשים ממדינות ערב, מדינות המפרץ, אפריקה ודרום אמריקה לשורות הועידה כחברים עמיתים,

בראשות אסיפת הרבנים , יעמדו רבה של דרום אפריקה הרב ד"ר זאב (וורן) גולדשטיין והגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת החכמים, ראש בית המדרש 'יחווה דעת' ורבה של שכונת הר נוף בירושלים, שיצורפו גם הם כחברים עמיתים לוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה'.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר לאחר האישור: "מאז הקמתה, לאחר מלחמת העולם השנייה, סייעה 'ועידת רבני אירופה' לקהילות רבות באירופה כמובן, ולקהילות רבות בעולם, חלקן גם תחת משטרים אפלים, במסירות נפש של ממש".

עוד הוסיף הגר"פ, "כולנו יודעים כי למגיפת הקורונה יש השפעה עולמית עצומה ובימים כאלה ניכר יותר הצורך החיוני מאוד שקהילות יהודיות בינלאומיות ומנהיגיהן הרוחניים יפעלו יחד כדי לתמוך זה בזה בתקופה קשה זו".

"זכות היא לנו בהצטרפות הרבנים החשובים שיעמדו בראש האסיפה החשובה הזה ולהודות להם מקרב לב על הסכמתם לעמוד בראשו. הם מביאים עימם ניסיון עשיר ויהוו נכס עצום לקהילות הקודש ול'ועידת רבני אירופה".

יו"ר הועדה המתמדת אב"ד ביה"ד לונדון הגאון רבי מנחם געללי אמר כי הוא מקדם בברכה את הרבנים מישראל ודרום אפריקה עם הצטרפותם כחברים עמיתים בועדה המתמדת.

"אתגרים רבים לפנינו במדינות אותם הם מייצגים ו'איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק", הוסיף ואמר הרב געללי.

המנהל הרבני של הועידה ראש ישיבת 'תורת חיים במוסקבה הגאון רבי משה לבל אמר כי באסיפה הבינלאומית המיועדת לרבנים מחוץ למדינות אירופה המסורתיות יהיו חברים רבנים ממדינות; מרוקו, תוניסיה, איראן, טורקיה, איחוד האמירויות הערביות, דרום אפריקה ומרחבי דרום אמריקה.

לדברי הרב לבל: "האסיפה נועדה לתמוך ברבנים ברחבי העולם ולייצר רשת בינלאומית שתאפשר לרבנים ללמוד ולתמוך זה בזה, צורך שגבר, כאמור, במיוחד בעקבות מגיפת הקורונה. חברי האסיפה ישתתפו בכנסים ובהשתלמויות רבניות של 'ועידת רבני אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר