דווקא בקורונה

כבר 50 שנה שלא היה מזג אוויר כזה בחורף

החורף נפתח עם תמונות של גשם סוער, אך בשלושת השבועות האחרונים לא ירדה טיפה אחת של גשם - לראשונה מזה חמישים שנה • וגם: מתי צפוי לחזור הגשם? (אקטואליה)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

את תקופת החורף, התחלנו עם הצפות באזורים שונים ברחבי הארץ, משקעים רבים ואפילו דיבורים על פתיחת סכר דגניה בזכות העלייה במפלס הכנרת.

אך מאז, המגמה התהפכה וישראל נמצאת במצב קשה מבחינת מזג האוויר: כבר חמישים שנה שלא היינו בחורף כה שחון.

בשיא עונת המשקעים, כבר שלושה שבועות שלא ירד כאן ולו טיפה אחת של גשם.

החקלאים מאוכזבים ומתפללים לגשם. הם מספרים כי בשנים רגילות, מערכות ההשקייה בשדות מושבתות בתקופה זו של השנה, אך הפעם - הם חייבים להשתמש בהם עקב הבצורת.

גם בענף התיירות מאוכזבים, אך דווקא מהסיבה שעצירת הגשמים בשנה של קורונה וסגר, כך שהם מפסידים את התיירים שהיו יוצאים לטייל בימי שמש נאים אלו.

למרות המצב הקשה, כבר רואים את האור בקצה המנהרה. לפי תחזית מזג האוויר, ביום רביעי השבוע, הגשם צפוי לשוב ולהרוות את האדמה.

לפי התחזית המעודכנת של השירות המטאורולוגי הישראלי, ביום רביעי לקראת ערב, יתחיל לרדת בצפון הארץ גשם מקומי. בלילה הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ והתחזק. יתכנו סופות רעמים יחידות.

ביום חמישי, בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים. ינשבו רוחות מערביות חזקות. בחוף הצפוני קיים חשש להצפות. בחרמון ירד שלג.

משעות הצהריים של חמישי, גם בדרום הארץ יעשה אביך וייתכן גשם מקומי קל. קיים חשש קל לשיטפונות בבקעת הירדן, ים המלח ומדבר יהודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר