"ניסיון לסגירת גרודנא"

זעם: אנשי הפלג התפרעו; הרב שניסה להרגיע - נעצר בכוח

פקחים שהיו בפעילות לאכיפת הסגר, נתקלו בצעירים מקומיים מ'הפלג', שניסו להפריע להתנהלותם • במקום מתחולללת מהומה גדולה ובוצעו מעצרים, בהם של רב בפלג, שרצה להרגיע • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בטבת תשפ"א | 11.01.21
המפגינים, הפרשים והרב שנעצר בכוח (ללא קרדיט. תמונה: דוברות המשטרה / ללא קרדיט)

ברובע ג' באשדוד מתחוללת בשעה זו (שני) מהומה גדולה, לאחר שצעירים מ'הפלג' ניסו להפריע לפעולות לאכיפת הסגר שביצעה העירייה, ולסגור תלמוד תורה שהיה פעיל כרגיל למרות המגפה. במהלך המעצרים, רב עוכב בכוח, למרות שדווקא ניסה להרגיע את המצב.

בעקבות כך, מאיימים בפלג בהגעת אנשים מכל רחבי הארץ להצטרף למחאה הגדלה באשדוד, במטרה למנוע את סגירת הישיבה.

הכל החל, כאמור, כאשר הפקחים, שנתקלו בבחורי הישיבות והילדים, שהפריעו להם בהגעתם לחיידר, הזעיקו את המשטרה, והמהומה בעקבות כך רק גברה.

רגעי השיא היו, כאשר לפחות אחד מבין המפגינים נעצר, ומחשש כי יתגלה שהוא עריק מצה"ל ויועבר לשלטונות הצבא, ניסו חבריו הרבים לחלצו ולסכל את מעצרו.

בזירה נצפות ניידות רבות, וכוח משטרתי גדול הכולל פרשים, אך למרות הזמן הרב שחלף מהגעתם למקום, אלו טרם הצליחו להשליט סדר ולהחזיר את השקט לקריה.

בשעה זו מופעל במקום גם רכב המכת"זית, אך זרמי המים לא מרתיעים נכון לעכשיו את הצעירים, המורגלים בכך מהפגנות הפלג.

הרב צוקר, שנעצר בעת שניסה להרגיע (ארכיון. באדיבות המצלם)

אחד העצורים, כך נודע ל'כיכר השבת', הוא כאמור הרב דוד צוקר, מאנשי הצוות בישיבת גרודנא, שהגיע למקום המהומה בניסיון דווקא להרגיע את האווירה, כפי שמתאר עד ראייה: "פשוט בושה וכלימה, הרב צוקר הגיע למקום ואמר לשוטרים מפורש שהוא רוצה להרגיע את העסק".

"הבחורים הסבירו לשוטרים שזהו הרב שלהם, אך הבלשים הגיעו למקום ודרשו מהרב להיכנס לנייד, והוא אכן עשה זאת ללא כל התנגדות. לפתע, מסיבה שאיננה ברורה", מתאר עד ראיה נוסף, "הבלשים והשוטרים שהיו במקום החליטו להוציא את זעמם על הרב ללא שעשה כלום וללא שהתנכל לאף אחד".

לטענת הבחורים שהיו במקום: "הרב נאלץ להתפנות באמבולנס, לאחר שפוצץ במכות, אך השוטרים ברוע לב ובאכזריות לא נתנו לו להיכנס לתוך האמבולנס. אין שפלות גדולה מזו".

"במקביל", הם מוסיפים, "השוטרים מנעו מהבחורים להגיש מים להרב, ורק אחרי תחנונים בלתי פוסקים, הם הסכימו שישתה. מדובר במחדל משטרתי ובאכזריות. למה לעשות ככה? למחבלי חמאס לא עושים ככה?".

במשטרה, מנגד, אומרים: "לא ברור מי מרגיע שם ומי לא... כן ידוע שהקבוצה הזו מפרה חוק ומסכנת את עצמה ואת הציבור, בכך שאנשיה לא מקפידים על החוק בימים של סכנת נפשות".

(צילום: קבוצת החדשות)

מדוברות "תנועת בני תורה" (הפלג) נמסר: "הציבור החרדי ברחבי הארץ נחרד לשמוע על הניסיון הנפשע מצד משטרת אשדוד - לסגור את הישיבה הגדולה - גרודנא, ולפנות משם את מאות תלמידי הישיבה הספונים באהלה של תורה".

"בשעה זו מתגודדים מחוץ לשערי הישיבה כוחות גדולים של משטרה, ובחורי הישיבה עוצרים את הסגירה בגופם ממש. לא מדובר בניסיון לסגור תלמוד תורה, מדובר בניסיון הזוי לסגור ישיבה בישראל, מבלי כל סיבה חוקית. יוזכר כי גם בתקנות הסגר לא נאסר להפעיל ישיבה המחזיקה מסגרות עם פנימייה".

"במעונם של גדולי התורה מתנהל דיון בשעה זו, ונשקלת האפשרות לקרוא לציבור מכל רחבי הארץ להגיע בהמוניו לאשדוד ולמנוע פיזית את העוול המחריד והנורא של סגירת ישיבה בישראל. דעו נא זאת, ישיבה בישראל לא תיסגר, נקודה!".

מדוברות המשטרה נמסר באופן רשמי: "הכוחות פועלים ברובע ג' באשדוד, לאחר שהוזעקו מוקדם יותר על ידי פקחי עירייה, שהותקפו במהלך אכיפה שביצעו במוסד חינוכי, שפעל במקום בניגוד לתקנות".

"כוחות המשטרה הגיעו למקום, על מנת להפסיק את הפרת התקנות ולבצע אכיפה נגד האחראים. חלק מהנוכחים במקום החלו להתפרע, לחסום כבישים ולהתעמת עם השוטרים".

"אנו ממשיכים לפעול אל מול מפרי סדר, שחוסמים כבישים ולא נשמעים להוראות השוטרים.עד כה נעצרו או עוכבו שישה מפרי סדר. לא נאפשר לאף אדם להצר את פעולות השוטרים והפקחים, לאכיפת התקנות והנחיות הסגר".

צפו בווידאו

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות, וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם, הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: קבוצת החדשות)
(צילום: קבוצת החדשות)
(צילום: קבוצת החדשות)
(צילום: קבוצת החדשות)
(צילום: קבוצת החדשות)
(צילום: קבוצת החדשות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר