שבוע אחרון

בצל הדרמה: דונלד טראמפ וסגנו פנס נפגשו

לאחר מתיחות עזה וחילופי האשמות, נפגשו הלילה הנשיא דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס כשהם מגנים את הפורצים לגבעת הקפיטול ומכריזים על המשך עבודה משותפת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הקמפיין)

לאחר מתיחות עזה בין השניים, נפגשו נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס לראשונה מאז המהומות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר. השניים מסרו כי השיחה הייתה טובה וכי הם הסכימו להמשיך לעבוד יחד לטובת המדינה בשבוע האחרון שנותר להם בבית הלבן. השניים אף מסרו כי הם מסכימים כי הפורעים אינם מייצגים את תנועתו של טראמפ. מאוחר יותר הכריז טראמפ על מצב חירום בבירה לקראת השבעת ביידן וחשש למהומות נוספות.

כזכור, טראמפ זעם על פנס שלא התנגד לקבלת בחירת האלקטורים ואף תקף אותו בחשבון הטוויטר שלו שנחסם לאחר מכן וכתב "למייק פנס לא היה האומץ לעשות את מה שהיה צריך כדי להגן על ארצנו ועל החוקה".

בעקבות הדברים פנס אף קיבל איומים על חייו ועל חיי משפחתו והם פונו למקום מבטחים מחשש לביטחונם.

מצב החירום עליו הכריז טראמפ יימשך עד 24 בינואר, כך נמסר מהבית הלבן. זאת, לאחר שדווח כי ה-FBI הזהיר כי חמושים מתכננים לקיים הפגנות בוושינגטון ובערים נוספות ביום ההשבעה. לפי הדיווח, קבוצת חמושים תגיע לוושינגטון כבר ב-16 בינואר והבטיחה להתקומם אם, לדבריה, ייעשו ניסיונות להדיח את טראמפ מתפקידו.

טראמפ כבר הודיע באחד מציוציו האחרונים בטוויטר לפני שנחסם לצמיתות כי לא יגיע להשבעה של ביידן. לעומת זאת, פנס צפוי לנכוח. ביידן עצמו התייחס לכך ואמר כי "זה טוב שהוא לא יגיע. הוא לא מתאים לתפקידו". לגבי פנס ציין ביידן כי "הוא מוזמן להשתתף".

למרות שנותר לנשיא רק שבוע בבית הלבן, החלקים הפרוגרסיביים הקיצונים במפלגה הדמוקרטית מבזבזים את הזמן בניסיון להדיח אותו מוקדם יותר. אתמול הם הציגו את הסעיף לפיו הם רוצים להביא להדחתו - הסתה למרידה. הדמוקרטים מאשימים את טראמפ באחריות ישירה למהומות וב"סיכון חמור של ביטחון ארה"ב ושל מוסדותיה הממשלתיים".

סעיף ההדחה כולל ציטוטים מטענותיו החוזרות ונשנות של טראמפ ולפיהן הוא ניצח בבחירות בנובמבר, את נאומו בוושינגטון ביום שבו פשטו המתפרעים על הקונגרס ובו קרא לתומכיו "להילחם" למענו ואת ניסיונו הטלפוני לשכנע את מזכיר המדינה של ג'ורג'יה "למצוא" מספיק קולות כדי להפוך את ההפסד שלו במדינה לניצחון.

הדמוקרטים אף דרשו מסגן הנשיא מייק פנס להפעיל את התיקון ה-25 לחוקה שמאפשר הדחה של נשיא מכהן במקרה והוא אינו כשיר למלא את תפקידו, אך הסיכוי שהוא ייענה לכך נמוך במיוחד, והפך לנמוך עוד יותר לאחר הפגישה של השניים הלילה.

בפני טראמפ עומד החשש אף לעמוד בפני הליך פלילי בעתיד בעקבות האירועים וייתכן והוא אף יחון את עצמו מראש ברגעים האחרונים של כהונתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר