שר הבריאות בהאשמה ברורה

"המגפה, גם בגלל המסיבות בתל אביב; ולא היו בהן חרדים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לשאלת האכיפה לפי סקטורים, ובתשובתו הפתיע כשקבע: העלייה עכשיו בתחלואה היא בין היתר בגלל מסיבות הסילבסטר בת"א. 'אגב, לא היו שם הרבה חרדים'.. (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
המון אדם בתל אביב. אילוסטרציה, למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום ארכיון: Gili Yaari/Flash90)

שר הבריאות יולי אדלשטיין מכוון את האשמה בזינוק תחלואת הקורונה למרות הסגר, אל הבליינים התל אביבים ואלו שהשתתפו במסיבות לרגל תחילת השנה האזרחית החדשה.

בראיון לרדיו 103, ענה תחילה השר, כאשר נשאל מה הטעות של הממשלה ושלו, כי "היה אפשר לשפר את האכיפה, לוותר על ויכוחים מיותרים או עיכובים בהחלטות. זה טבעי, וקורה בכל מדינה".

"אם אתה שואל אותי, באופן אישי, אם אני מתחרט על משהו, אז כן", הוסיף אדלשטיין: "כשהגעתי לתפקיד חשבתי שניתן לבנות מדיניות דיפרנציאלית. חשבתי שאפשר לנהוג בהיגיון, ולנהוג כלפי כל סקטור באופן שונה; למסחר אעשה כך, לספורט כך ולתרבות אחרת. לכל אחד לפי התנאים שלו".

שר הבריאות הודה: "בלבלתי את הציבור. כולם היו בטוחים לגמרי שמה שקורה זו תוצאה של מי שצועק יותר חזק ושל לחצים פוליטיים. גיליתי דבר מאוד עצוב - שאין סולידריות חברתית. הגישה היא, שאם הדשא של השכן יותר ירוק, צריך לקלקל לו את הדשא".

פשיטה על מסיבה בת"א, השבוע (צילום: דוברות המשטרה)

"הכוונה היא לא לסגור דווקא את החרדים", פירט השר את דעתו, "אלא את מסיבות הסילבסטר בתל אביב. את זה החרדים עשו עכשיו?... אנחנו דרך אגב רואים את התוצאה של כמעט עשרת אלפים נדבקים".

אתה רמזת שהעלייה עכשיו זה בגלל מסיבות הסילבסטר? נשאל אדלשטיין, והשיב: "בין היתר, בוודאי. תסתכל על התאריכים. אם יש 10-11 ימים לאחר מכן עליה, אז כנראה שיותר מדי אנשים הסתובבו ביותר מדי מסיבות. דרך אגב, לא ראיתי שם הרבה חרדים במסיבות האלה...".

שר הבריאות (צילום: Miriam Alster/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר