בשורות טובות

מחקר: החיסון מצמצם גם את ההידבקויות

מחקר של קופת חולים כללית על 200 אלף מתחסנים ושאינם, מצא כי אלו שהתחסנו, החל מהיום ה-12 לאחר החיסון צמצמו באופן משמעותי את ההידבקות בנגיף הקורונה (עדכון קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קרוב לשני מיליון ישראלים כבר התחסנו במנה הראשונה של החיסון כנגד נגיף הקורונה וחלקם כבר החלו לקבל גם את המנה השנייה בתקווה שהחיסון אכן ידביר את הנגיף בישראל ולפחות ימנע את התחלואה הקשה. כרגע השאלה המרכזית היא האם הוא גם מונע הדבקה, דבר שלא נבדק בכלל על ידי היצרניות שבדקו רק תחלואה.

מכון המחקר של קופת חולים 'כללית' בדק את היעילות של חיסון הקורונה מבית פייזר נגד הדבקה באמצעות השוואה של קבוצה גדולה של מתחסנים, 200 אלף בני אדם, ל-200 אלף דומים להם שלא התחסנו. כולם היו בני למעלה מ-60.

על פי התוצאה של המחקר, כפי שפרסם נדב איל בחדשות 13' וב'ידיעות אחרונות', עד היום ה-12 לאחר החיסון, מתחסנים ולא מתחסנים נדבקו אותו הדבר ללא שינוי ראוי לציון. ביום ה-13 קרה משהו, וביום שלאחריו קרה דבר משמעותי: צניחה של 33% במספר הנדבקים בקורונה ביחס לקבוצה שלא התחסנה. ההבדל של בין 20% ל-40% בהדבקה נשאר עקבי בין הקבוצות, זו שהתחסנה וזו שלא.

מדובר בנתון מעניין במיוחד, שכן עד עתה נבדקו רק התסמינים והתחלואה ולא נושא ההדבקה עצמה. הרעיון העומד מאחורי המחקר, במידה והחיסון מונע גם הדבקה, המתחסנים למעשה גם מצמצמים את האפשרות להעביר את המחלה הלאה וכך נוכל להתגבר על הנגיף מהר יותר.

על פי הדיווח, הבדיקה של כללית כללה גם אנשים שנחשפו לחולים ונכנסו לבידוד – דהיינו אנשים ללא תסמינים כלל. עוד נקודה חשובה היא שמדובר כאן בנתונים אחרי מנה ראשונה בלבד. אנחנו יודעים מהנתונים של פייזר כי המנה השנייה חשובה מאוד וייתכן שהיא מורידה משמעותית את סיכויי ההדבקה בנגיף. לבינתיים ממליצים כל המומחים להמשיך ולשמור על המרחק החברתי ועטיית מסיכה לנוכח העובדה שעדיין לא ידוע בצורה ברורה לחלוטין את אחוזי ההידבקות או התחלואה גם לאחר החיסון במיוחד החיסון הראשון.

על פי נתוני משרד הבריאות, 17 אחוז מהחולים הקשים חוסנו בחיסון הראשון, מה שמלמד כי גם לאחר קבלת החיסון, בוודאי הראשון מומלץ לשמור על ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר