לאחר המהומות

חולצת 'מחנה אושוויץ' הוסרה מאתרי קניות

בין מפגיני הימין שפרצו לקפיטול בוושינגטון נצפו ניאו-נאצים ואנטישמים רבים עם סמלי לבוש גזעניים, כמו חולצה עם כיתוב 'העבודה משחררת' שמסתמנת כ'להיט' בחנויות ברשת (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המפגין עם החולצה האנטישמית (משמאל) בקפיטול (צילום: מתוך טוויטר)

חולצות בהן כיתובים אנטישמיים ופוגעניים, כגון 'מחנה אושוויץ' הוסרו מכמה חנויות ברשת, לאחר שנצפו בפריצת הימין הקיצוני לגבעת הקפיטול.

בין מפגיני הימין שפרצו לקפיטול בוושינגטון לפני כשבוע, נצפו ניאו-נאצים ואנטישמים רבים עם סמלי לבוש גזעניים, כמו אדם שלבש חולצה עם הכיתובים 'מחנה אושוויץ', 'העבודה משחררת' וסמל גולגולת - חולצה שמסתמנת, למרבה התיעוב, כ'להיט' בחנויות אונליין.

האיש שלבש את החולצה האנטישמית הזו זוהה לאחר מכן כרוברט קייט פאקר, בן 56 מווירג'יניה - כך דווח בסוכנות הידיעות CNN.

במקביל נצפו במהומות חולצות מזעזעות אחרות, עם סמלי ארגונים גזעניים ואנטישמיים. על חולצה נוספת הודפס "6MWE" שמשמעותו בראשי תיבות: "6 מיליון לא הספיקו".

כעת הופנתה תשומת הלב הציבורית לקיומן של חולצות אלו - ולא פחות גרוע, למכירתן בחנויות באינטרנט. גולשים שדיווחו על מוצרים פוגעניים אלו, גרמו להנהלה של כמה חנויות להסיר את המוצרים ממדפיהן הווירטואליים.

כך אתר המסחר האלקטרוני 'אטסי', שמוכר מוצרים לכל רחבי העולם. חולצות 'מחנה אושוויץ' הוסרו על ידי בעלי האתר, שהצהירו כי "המדיניות ארוכת השנים של אטסי אוסרת על מכירת פריטים המקדמים שנאה או אלימות, ואנחנו עוקבים בקפידה אחר מוצרים כאלו בחנות שלנו".

גם החנויות 'טיספרינג' ו'טיצ'יפ', המתמקדות בממכר חולצות מודפסות, הסירו חולצות כאלו - ואחת מהן אף הבטיחה שתתרום למוזיאון אושוויץ.

עם זאת, עדיין ניתן עד לרגע זה למצוא ברחבי הרשת, בחנויות שונות, חולצות שעליהן כיתובים מזעזעים מעין אלו, לרכישה אונליין.

ב'כיכר השבת' כבר דווח בעבר מספר פעמים על מוצרים מסוג זה שנמכרים בחנויות אונליין, שמשמשים ניאו-נאצים, אנטישמים או סתם אנשים חסרי רגישות ובעלי חוש הומור רדוד.

רק לפני מספר שבועות פרסמנו על 'קפוצ'ון היטלר' שעליו מודפסת תמונתו של הצורר הנאצי, שמוצע לקנייה באתר שופינג.

אתר שבו נמכרות חולצות 'מחנה אושוויץ' ו'העבודה משחררת' (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר