דיין האמת

משגיח ישיבת טעלז, 'המתמיד של אמריקה'

הגאון רבי רפאל ישראל יעקב כהן, או כפי שנהגו לקרוא לו "רב יענקל", נפטר בגיל 82 לאחר שנתיים של סבל ממחלת הסרטן; "חדוותא דאורייתא שלו עלתה על גדותיה" (דיין האמת, חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המנוח זצ"ל (צילום: Lakewood News Network)

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר אמש (שלישי) הגאון הרב רפאל ישראל יעקב כהן זצ"ל, משגיח ישיבת טעלז בקליוולנד.

לאחר שנתיים של סבל ממחלת הסרטן - בעקבותיה הוסיפו לו את השם 'רפאל' בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי, נפטר "רב יענקל" - כפי שנהגו לקרוא לו בחיבה - בגיל 82.

המנוח שימש משגיח ישיבת טעלז שבקליוולנד למשך למעלה מ-50 שנה (!), ואף לפני שנכנס לתפקיד זה שהה בין כתליי הישיבה, בתחילה - כבחור - כתלמיד שלה משנת תשי"ב, בהמשך כמגיד שיעור.

השמועה מספרת כי מרן הגר"ח קנייבסקי הגדיר אותו 'המתמיד של אמריקה', שכן נודכ כמתמיד גדול. במודעת האבל שבישיבה נכתב: "נתעלה מנעוריו בישיבת טעלז על ברכי רבותינו נוחם עדן, לילות כימים שם ברוב יגיעו ועמלו בתורת ה', פומיה מגירסא לא פסק כל ימיו - וכותלי בית המדרש יוכיחו".

"חדוותא דיליה, חדוותא דאורייתא, עלתה על גדותיה - ובנעימות רוחו השפיע על תלמידיו אוהביו כבניו, ידידיו ומכיריו", נכתב במודעה.

מנהל הישיבה, הרב דוד גרינוולד, אמר כי המנוח היה "מבריק, גאון. המוח האנליטי שלו מסוגל היה לנתח קטע מהגמרא ובאמת לפרק אותו, כדי שהתלמידים יוכלו להבין אותו ולתפוס את העניין. דמות כמו של הרב כהן הביאה את רמת הלימוד לרמה חדשה, גבוהה יותר.

"באמצעות הרבצת התורה שלו זכינו לחזות בידע התורני הרחב שלו, ולכבד אותו במשך כל כך הרבה שנים. הוא ממש היה מישהו שחי ונושם את הלימוד שלו כל היום", אמר.

ההלוויה תצא היום (רביעי) מבית הכנסת אהבת תורה באנגלווד שבניו ג'רזי, ובשל מגבלות הקורונה תועבר בשידור חי לאלפי תלמידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר