ייעצר מיד?

למרות שהורעל: האופוזיציונר יחזור לרוסיה

אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה הנחשב למתנגדו החריף של פוטין, הודיע היום כי ישוב למדינה בה הורעל למרות שהוציאו שם נגדו צו מעצר: "מנסים להפליל אותי" (אקטואליה)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

איש האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבאלני הודיע היום (רביעי) כי הוא מתכוון לחזור לרוסיה ביום ראשון מגרמניה, שם התאושש לאחר שהורעל.

"מעולם לא הייתה שאלה מבחינתי אם לחזור לרוסיה או לא. לא עזבתי מרצוני בסופו של דבר הגעתי לגרמניה בטיפול נמרץ. ב -17 בינואר יום ראשון, אחזור הביתה. חכו לי", צייץ.

נבלני, יריבו הגדול של פוטין, הורעל לפני כמה חודשים במה שנראה כמו ניסיון חיסול בו הוא מאשים את פוטין. נבלני, שרד את ניסיון התנקשות, הועבר לטיפול רפואי בגרמניה ולדבריו הוא התאושש כמעט לחלוטין מההרעלה.

הודעתו כי הוא מתכוון לשוב לרוסיה מעמידה אותו בסכנת מעצר. נבלאני טוען שאינו מתרגש מאיום המעצר, וכי הוא ישוב לרוסיה למרות איום המעצר נגדו. "המשטר מנסה להפליל אותי בעבירות שלא ביצעתי." אמר.

הוא הוסיף: "שרדתי, פוטין שהורה לרצוח אותי, אמר לעושי דברו לעשות כל מה שניתן כדי שלא אחזור". נבלני הוסיף: "אני לא מתעניין במה שהם רוצים לעשות לי. רוסיה זאת המדינה שלי, מוסקבה זאת העיר שלי, אני מתגעגע".

כאמור הרשויות ברוסיה ביקשו מבית משפט במדינה לכלוא את נבלני, בטענה שהפר את תנאי עונש המאסר שלו. נבלני נידון ל-3.5 שנות מאסר על תנאי בעקבות הרשעה בעבירת גניבה. לטענתו הרשעתו היא חלק מרדיפה פוליטית.

נבלני נדרש להיות תחת השגחת הרשות לפיקוח פלילי ברוסיה. בשירות בתי הסוהר של רוסיה דרשו מנבלני לשוב לרוסיה ואיימו שאם לא ישוב בהקדם, הוא ייכלא כשישוב.

ועדת החקירות של רוסיה האחראית על חקירת פשעים חמורים, הודיעה כי היא פתחה בחקירה חדשה נגד נבלני בחשד להונאה. הודעה שהייתה סימן לכך שפוטין אינו מעוניין שנבלני ישוב לרוסיה.

פוטין ידוע כמי שאויביו נוטים להיפגע בדרכים מסתוריות ובעיקר על ידי הרעלות.

אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן קג"ב ערק מרוסיה בשנת 2000 ונמלט ללונדון, שם נפל למשכב ומת אחרי ששתה תה מורעל החקירה בבריטניה העלתה כי סוכנים רוסים הרגו את ליטוויננקו, ככל הנראה באישור הנשיא ולדימיר פוטין. רוסיה כמובן הכחישה מעורבות בחיסול.

פעיל האופוזיציה הרוסי קארה-מורזה אושפז עם תסמיני הרעלה פעמיים, ב-2015 וב-2017. אך הסיבה מעולם לא אושרה רשמית.

אלו לא פעילי האופוזיציה הרוסים היחידים שהורעלו או מתו בדרכים מסתוריות, כך שהחלטתו של נבלני, כרוכה באומץ רב או טיפשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר