לאור יום, בקנדה

צלבי קרס וניסיון הצתה בבית הכנסת הגדול

מקרי האנטישמיות בקנדה הם מעטים באופן יחסי, ולכן המתקפה על בית הכנסת האורתודוקסי הגדול ביותר במדינה התקבלה בזעזוע: "הרשתות החברתיות מלבות שנאה" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצלבים על בית הכנסת (צילום: Rabbi Adam Scheier)

צעיר בן 28 נעצר במונטריאול, לאחר שפגע בבית כנסת מרכזי בעיר כשריסס עליו ארבעה צלבי קרס וכפי הנראה אף התכוון להציתו.

האירוע התרחש אמש (רביעי) לאור יום - באזור השעה 14.00, בבית הכנסת 'שער השמים' - בית הכנסת האורתודוקסי הגדול ביותר בקנדה, הממוקם בשכונת ווסטמאונט שבמונטריאול.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הקנדית 'קנדיאן פרס', מיד לאחר שהצעיר ריסס את צלבי הקרס על דלתות בית הכנסת, הוא עוכב בידי אלקס קוקזמה - איש אבטחה של הקהילה, שראה את החשוד דרך מצלמות האבטחה ותפס אותו.

אלכס שמר על האיש עד לבוא שוטרים, שלקחו אותו למעצר. ממשטרת קנדה נמסר כי נפתחה חקירה, וכי נבדק האם התוקף סובל מבעיות נפשיות. הוזמנה לו בדיקה פסיכיאטרית ומעצרו הוארך בשלב זה עד ליום שלישי הבא, אז ייערך דיון בעניינו בבית המשפט.

בידי הוונדליסט, שהגיע למקום ברכבו, נמצא גם מכל בנזין - מה שככל הנראה מסמן על כוונתו להצית את בית הכנסת.

מקרי האנטישמיות בקנדה הם מעטים באופן יחסי, ולכן המתקפה על בית הכנסת האורתודוקסי הגדול ביותר במדינה התקבלה בזעזוע.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו גינה את האירוע בציוץ בטוויטר: "זה מתועב. אני מוקיע את המעשה המרושע הזה ועומד לצד קהילת שער השמיים, הרב אדם שאייר (רב ביהכ"נ, י"נ) והקהילות היהודיות ברחבי קנדה. עלינו תמיד לצאת נגד אנטישמיות, לא משנה היכן או מתי".

מארק מילר, חבר בית הנבחרים הקנדי המייצג את האזור בו אירע המעשה, צייץ כי "החילול ב'שער השמיים' במונטריאול, עם הסמל המרושע והמתועב ביותר של רוע ושנאה - הוא ביזיון מוחלט. אני מבקש מכל הקנדים לעמוד עם שער השמיים וחברי הדת היהודית ולגנות מעשה זה שאין לו מקום במדינה זו!".

הרב ראובן פופקו, בכיר בקהילה היהודית בקנדה, אמר כי הקהילה זועמת על "התקיפה המרושעת" שלדבריו "מכוונת לכל הקהילה ולכל אלה שמאמצים אדיבות וסובלנות". לדבריו, "זוהי תזכורת נוספת לתפקיד המסוכן שממלאת הרשתות החברתיות בהפצת השנאה ובעוררת האלימות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר