החשוד נעצר

מזעזע: ניפצו מצבות יהודים והעלו לטיקטוק

פורעים בדואים השחיתו בית עלמין יהודי בבית העלמין של מושב נבטים, תיעדו והעלו לרשת החברתית טיקטוק • רגבים הגישה תלונה במשטרה, ואלו עצרו את אחד החשודים (בארץ)

(צילום: רגבים)

מצבות בבית העלמין של היישוב נבטים, הצמוד לבאר שבע, חוללו הלילה (חמישי) על ידי צעירים בדואים, חלקם מתגוררים בכפר הסמוך.

הצעירים תיעדו את עצמם משחיתים, שוברים ומחללים מצבות בבית הקברות של המושב, והעלו את הסרטון לרשת החברתית טיק-טוק.

הבוקר (חמישי) הוגשו תלונות במשטרה על ידי מושב נבטים וכן על ידי תנועת רגבים, בדרישה למצות את הדין עם הפורעים. יצוין כי בשבועות האחרונים רוססו כתובות גרפיטי בערבית על גדר בית העלמין, וחלקים ממנה נעקרו.

בעקבות התלונה, נפתחה חקירה משולבת של תחנת המשטרה בערוער ויחידת הטיק טוק של המחוז הדרומי תוך שימוש באמצעים השונים העומדים לרשות משטרת ישראל. אלו, הביאו לאיתור שני חשודים, אחד תושב הפזורה והשני תושב הרשות הפלסטינית.

היום, עצרו שוטרי משטרת ישראל את הקטין תושב הפזורה והעבירו אותו לחקירה, במקביל נערכות פעולות לאיתור החשוד השני.

מושב נבטים שליד באר שבע מוקף במקבצים של פזורה בדואית בלתי חוקית, והוא סובל שנים ארוכות מפשיעה, וונדליזם, פריצות ושוד חקלאי.

המושב עצמו מוקף בגדר ובתעלה נגד טנקים אולם בית העלמין ממוקם מחוץ לתחומי המושב, והוא סובל שוב ושוב מפגיעה, ונדליזם, ואף מחילול מצבות כמו באירוע האחרון.

השר לשירותי דת יעקב אביטן מסר בתגובה: "הזדעזעתי לשמוע על אירוע הוונדליזם המחפיר שאירע אתמול ביישוב נבטים, ניפוץ והשחתת מצבות נפטרים ע"י בן מיעוטים תוך תיעוד המעשה והתרברבות. זהו פשע שנאה חמור ומקומם ואסור שנעבור לסדר היום.

"אני קורא למשטרה ללכוד את הפושעים ולמצות עמם את הדין, כמו כן להגביר את השמירה סביב בתי העלמין באזורים אלו כדי שמקרים חמורים כאלה לא יישנו".

"התמונות המחרידות האלו, הן תוצאה של חוסר המשילות המתמשך של מדינת ישראל בנגב", אומר אביתר דוד, רכז מחוז דרום בתנועת רגבים. "אין שום דרך יפה לומר את זה, ואין שום דרך לטייח את היקף הבעיה. אנחנו נמשיך ונשב על הסיפור הזה, עד שהעבריינים יבואו על עונשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר