לקראת ההשבעה

חשש כבד: עשרות אלפי חיילים הובאו לבירה האמריקאית

הנשיא הנכנס ג'ו ביידן צפוי להיות מושבע ביום רביעי הקרוב, וכבר היום נמצאים בבירה וושינגטון אלפי חיילים שמספרם יגדל עוד, מחשש למהומות אלימות של תומכי הנשיא היוצא דונלד טראמפ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חיילים אתמול בוושינגטון (צילום: שאטרסטוק)

המהומות בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר עדיין נחקרות בשל מחדל האבטחה בשלו הצליחו האלפים לחדור לבניין הקונגרס וחמישה נהרגו ביניהם שוטר. כעת לא לוקחים סיכונים בבירה האמריקאית ואלפי חיילים של המשמר הלאומי הגיעו כבר לוושינגטון לקראת השבעתו של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן ביום רביעי הקרוב.

על פי הדיווחים מספר החיילים כעת עומד על כ-7000 והוא צפוי להיות משולש עד לכ-21 אלף חיילים שישמרו על גבעת הקפיטול בעת ההשבעה.

סגן הנשיא מייק פנס שמנסה לשמור על כבודה של המפלגה הרפובליקנית, אולי בשל רצונו להתמודד בבחירות הבאות לנשיאות, הודה הלילה לחיילים שהקיפו את גבעת הקפיטול על שהם מספקים לדבריו ביטחון ב"זמן כה חשוב בחייה של האומה שלנו".

פנס אמנם סירב לדרישה שיביא להדחתו המוקדמת של טראמפ באמצעות סעיף 25 לחוקה, אך הבטיחה הלילה לראש ה-FBI כי השלטון יועבר בצורה מסודרת לידי אנשי ביידן.

סגן הנשיא היוצא הבטיח כי ביידן וסגניתו קמלה האריס יושבעו ב-20 בינואר, "באופן שיהיה תואם להיסטוריה שלנו ולמסורת שלנו, ובדרך שתעניק כבוד לעם האמריקני ולארה"ב".

פנס הדגיש בדבריו את הסרטון שפרסם בלילה שעבר טראמפ, ובו גינה הנשיא היוצא את המתפרעים. טראמפ חושש כי יודח מה שיימנע ממנו את האפשרות לרוץ בעתיד לנשיאות, אם כי בכל מקרה אירועי השבוע האחרון פגעו קשות בסיכוייו לעשות זאת.

על פי הדיווחים בארה"ב, יועציו של טראמפ מעוניינים שהנשיא יעזוב את הבית הלבן לקול קהל מתומכיו שיריע לו בעת המעבר לביתו בפלורידה.

טראמפ יהפוך לנשיא הראשון זה כ-150 שנה שלא משתתף בטקס ההשבעה של מחליפו וכעת על פי הדיווחים הוא מתלבט אם להשאיר לביידן את המכתב המסורתי במשרד הסגלגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר