וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

הערגה של הגר"ח קנייבסקי ל"רבינו ירוחם" של ה"בית יוסף"

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', נראה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי, כשהוא מספר בערגה וכיסופין על ספר 'רבינו ירוחם' עם הגהות בכתב ידו של ה'בית יוסף', שכפי הנראה נעלם • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר, שהגיע לידי 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מתבטא כמה פעמים, בערגה וכיסופין, שיגיע לידו שוב, ספרו של "רבינו ירוחם" עם הגהותיו של מרן ה"בית יוסף" זיע"א.

התיעודים הנדירים האחרונים >>

את הדברים אמר מרן שר התורה, לפני שנים ספורות, במהלך שיחות שונות שקיים עם תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר.

בתיעוד המדהים נראה הגר"ח מספר באחת הפעמים: "אחד אמר לי, שהוא השיג 'רבינו ירוחם' של ה'בית יוסף', הוא קנה והיה כתוב שם הגהות, וה'בית יוסף' עשה כללים על מה מדבר, כל פעם ציין בעניין זה בעניין זה, עשה כמו מפתח על ה'רבינו ירוחם'".

מרן שר התורה עם תלמידו ומקורבו הגדול הרב אורי טיגר

כאשר הרב טיגר שואל את הגר"ח אם ראה את הספר, השיב שר התורה: "אני לא ראיתי אבל הוא אמר שיש לו בבית". לאחר מכן שואל הרב טיגר, אם אין את זה היום, והשיב הגר"ח: "אני לא יודע, הוא כבר נפטר, סיפר לי את זה ר' בערל רוטשטיין, הוא נפטר, והוא אמר שהוא השיג את זה".

בפעם אחרת, ציין הגר"ח כי אולי זה אצל היורשים שלו. "אני לא יודע איפה שזה היום". בפעם נוספת, סיפר הגר"ח כי כן ראה את הספר: "אני ראיתי פעם 'רבינו ירוחם' כתב יד של ה'בית יוסף', כתוב שם באיזה מקום 'כתבתי בבית יוסף'".

הרב טיגר סיפר לגר"ח כי "זה נעלם, אף אחד לא יודע איפה זה. הוא נפטר הרי והיורשים שלו אין להם את זה. או מכרו או נגנב להם, הם לא יודעים מה קרה לזה. למעשה, אין להם את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר