'ה' יודע מה יהיה'

אלמנת בן ה-47 שמכשיר ההנשמה שלו התנתק: "דורשת תשובות"

הכשל החמור בבית החולים, שהוביל ככל הנראה למותו של חולה קורונה: טלי חרזי, אלמנתו של משה בן ה-47, זועמת, מתוסכלת ובוכה: "רק אלוקים יודע איך אני אמשיך מפה" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
משה חרזי ז"ל (צילום משפחתי)

משה חרזי, בן 47 מתל אביב, הוא חולה הקורונה שנפטר אמש (ליל שבת), לאחר שהצוות הרפואי בבית החולים איכילוב לא הבחין כי נותק צינור ממכונת ההנשמה אליה היה מחובר. ברקע הפתיחה בבדיקת נסיבות המקרה, משפחתו זועמת ודורשת כעת תשובות.

משה, שעבד לפרנסתו באגף התברואה של העירייה, הותיר אחריו אישה וחמישה יתומים, שהקטנה שבהם בת שש בלבד. לפני שבועיים נכנס המנוח, עם משפחתו, ושחום גופו עלה מאוד והקיא, הוא אושפז בבית החולים, שם מצבו הידרדר.

הלילה, לאחר האסון ונסיבותיו החריגות, סיפרה אלמנתו טלי ל-ynet: "בערב צלצלו מהמחלקה ואמרו שהמצב שלו הידרדר, שני רופאים אמרו שהוא בהחייאה ואחרי המתנה אמרו שהם ניסו הכול והוא מת מתסחיף ריאתי והם ניסו לעבוד עליו הרבה שעות אבל זה לא צלח. אנחנו דורשים תשובות!".

"רק אחרי פרסום התקלה החמורה בתקשורת", שחזרה האלמנה הטריה, "צלצלה אלי סמנכ"לית בית החולים ואמרה שהיא לרשותי ושהם בוחנים את המקרה, שכאשר הוא עבר החייאה ראשונה הוא השתולל, וכנראה ניתק את המכשיר, ובהחייאה השנייה הם לא הצליחו. היא אמרה שזה בחקירה, ואחרי ה'שבעה' יעדכנו אותנו בממצאים".

מעט לפני הלווית בעלה, שתיערך ב-23:00 בבית העלמין ירקון, בכתה טלי חרזי: "איך הפכתי לאלמנה בגיל 46? רק אלוקים יודע איך אני אמשיך מפה".

כזכור, מ'איכילוב' נמסר: "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך שעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות. בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו אולם נוכח ריבוי התראות בו-זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר כמה דקות. אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות".

"נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג ותסיק את המסקנות הנדרשות. בית החולים עדכן את המשפחה בפרטי האירוע ומשתתף באבלה הכבד. מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולי הקורונה הקשים ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר