אחרי הנטישה

וואטספ נכנעה: שיתוף המידע עם פייסבוק נדחה

לאחר הדיווחים ברחבי העולם על נטישה המונית של האפליקציה הפופולרית, עקב שינויים במדיניות שיתוף המידע שלה, משהה החברה את החלת התנאים החדשים (דיגיטל)

אלי דן | כיכר השבת |
נכנעו ללחץ? אפליקציית ווצאפ (צילום: שאטרסטוק)

חברת וואטספ, שבבעלות פייסבוק, הודיעה כי תעכב את העדכון שמטרתו הייתה להגדיל את שיתוף המידע בין הפלטפורמות השונות של החברה, לאחר שמהלך זה עורר סערה ודאגה מצד משתמשים, שחששו כי החברה משנה את מדיניות הפרטיות.

מוקדם יותר החודש קיבלו משתמשי וואטספ הודעה, כי ישנה מדיניות חדשה לפרטיות, וכי החברה שומרת את הזכות לשתף נתוני משתמשים מסוימים באפליקציית פייסבוק.

המהלך עורר סערה עולמית וייצר תנועה אדירה של משתמשים חדשים לאפליקציות המסרים המתחרות, דוגמת סינגל וטלגרם.

בעקבות כך כאמור הודיעה וואטספ, כי תעכב את השקת המדיניות החדשה עד לחודש מאי, במקום חודש פברואר. כמו כן, היא הדגישה כי העדכון מתמקד באפשרות שהמשתמשים יעבירו הודעות לעסקים, וכי העדכון אינו משפיע על שיחות אישיות.

באתר החברה נכתב: "שמענו מהרבה אנשים שקיים בלבול רב סביב העדכון האחרון שלנו. מידע מטעה רב מועבר ויוצר חששות. לכן, אנו רוצים לעזור לכולם להבין את העובדות לגבי העדכון ואת העקרונות שלנו".

‏"וואטספ נבנתה על בסיס רעיון פשוט: מה שאתם משתפים עם החברים ובני המשפחה שלכם נשאר ביניכם. משמעות הדבר היא שאנו תמיד נגן על השיחות האישיות שלכם באמצעות הצפנה מקצה לקצה, ואיש לא יוכל לראות את ההודעות הפרטיות שלכם - גם לא WhatsApp או פייסבוק. לכן איננו שומרים רשומות של האנשים שעמם אתם משוחחים או מתכתבים. כמו כן, איננו יכולים לראות את המיקום ששיתפתם ואיננו משתפים את אנשי הקשר שלכם עם פייסבוק".

עוד נמסר, כי "גם לאחר העדכונים האחרונים, דבר ממה שצוין לעיל לא ישתנה. במקום זאת, העדכון כולל אפשרויות חדשות לשליחת הודעה לעסק ב-WhatsApp, ומספק שקיפות נוספת לגבי האופן שבו אנו אוספים נתונים ומשתשים בהם. אמנם כיום לא כולם קונים מעסקים ב-WhatsApp, אך אנו מאמינים שעוד ועוד אנשים יבחרו לעשות זאת בעתיד וחשוב שאנשים יהיו מודעים לשירותים אלה. עדכון זה אינו מרחיב את היכולת שלנו לשתף נתונים עם פייסבוק.".

"אנו דוחים כעת את התאריך שבו אנשים היו אמורים לעיין בתנאים ולהסכים להם. אף חשבון לא יושעה או יימחק ב-8 בפברואר. אנו גם נקדיש מאמצים נוספים לביטול הבלבול שגרם המידע המוטעה ולהבהרת האופן שבו הפרטיות והאבטחה שלנו פועלות ב-WhatsApp. לאחר מכן נבקש באופן הדרגתי מאנשים שיעיינו בקצב שלהם במדיניות לפני 15 במאי, התאריך שבו המאפיינים העסקיים החדשים יהיו זמינים", סיימו בחברת וואטספ את הבהרתם הארוכה.

כעת נותר לראות האם תשפיע הודעת החברה על נטישת המשתמשים, או שהנזק התדמיתי כבר נעשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר