בן 43

איש שמעון הצדיק: ר' שלמה קולמן ז"ל

מתפללי קבר שמעון הצדיק, יזכרו בוודאי את דמותו של ר' שלמה זלמן קולמן ז"ל, שהקדיש את חייו למקום - ואף התגורר שם. הערב, הוא הלך לעולמו, לאחר שנדבק ב'קורונה' (בד"ה)

שימי שפר | כיכר השבת |
שלומי ז"ל (צילום: יוני יוסף • וידאו: אייזיק גפן)

טרגדיה קשה בירושלים, לאחר שבשעה האחרונה (ראשון) נפטר מנגיף הקורונה, ר' שלמה זלמן קולמן ז"ל, מתושביה היהודים של שכונת שמעון הצדיק (שיח ג'ראח), סמוך למתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים, בן 43 בלבד בפטירתו.

המנוח היה מחובר בכל נפשו למתחם ציונו של שמעון הצדיק, ובמסגרת פעילותו לטובת המקום הוא היה ראשון המתיישבים היהודים בשכונה לאחר שאחד המבנים נרכש ע"י יהודים.

שלומי ז"ל נולד להוריו בשכונת הר נוף בירושלים, ועוד בצעירותו הוא התחבר למתחם ציונו של שמעון הצדיק, שם אף התגורר בדירה ללא מים וחשמל בתקופה הראשונה לאחר.

יוני יוסף, שהיה חברו הקרוב של המנוח מספר ל'כיכר השבת' בכאב, כי אביו הגאון הרב יעקב יוסף זצוק"ל שמע פעם בליל חג השבועות, ששלומי ז"ל מתגורר בדירה ללא תנאים, והחליט לבקרו בעיצומו של החג, ולאחר שראה את מסירותו למקום, הוא רכש לו כבוד מיוחד.

חברו הטוב של המנוח המפיק אייזיק גפן אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "שלומי היה איש חסד גדול. היה רץ מחסד לחסד ומקבר לקבר כדי להתפלל על עם ישראל. כל שנה בהילולא של שמעון הצדיק ובעל התניא באוקראינה שאני מארגן, שלומי היה מגיע לעזור ולסייע ולחלק אוכל למתפללים והיה עושה את זה עם שמחה רבה. פשוט לא להאמין שכך הלך".

"היה לו קשר מיוחד להילולת בעל התניא, הוא היה מגיע בשנים אחרונות בכל ראש השנה וכמובן בהילולא. רק לפני כשבועיים בכ"ד טבת (יום ההילולא) היינו ביחד והוא עזר בהכנות".

במשך השנים, היה שלומי ז"ל מארח בביתו תושבים רבים שהיו באים להתפלל בציון הקדוש, ללא התרעה מוקדמת ובפנים מאירות לכל אחד ואחד.

לפני כמה ימים נדבק בנגיף הקורונה, ובשעה האחרונה הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני משפחתו ומכריו הרבים.

בפטירתו הותיר אחריו את הוריו, אחיו ואחיותיו, וכמובן את רעייתו ובתו, שנשארו כעת ללא אבא.

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 21:30 בבית ההלוויות קהילות ירושלים בהר המנוחות, שם גם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר